واکنش فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش به بیانیه پارلمان اروپا؛

مصوبه پارلمان اروپا ذره‌ای در توان رزمی ما تاثیر نخواهد گذاشت

مصوبه پارلمان اروپا ذره‌ای در توان رزمی ما تاثیر نخواهد گذاشت
جمعه 7 بهمن 1401 - 11:12

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اقدام نابخردانه و پیشنهاد تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: گور خود را با این بیانیه کثیف کندند و اگر این بیانیه به تصویب برسد که قطعا جرات تصویب این پیشنهاد شوم با توجه به مخالفت‌های زیاد را ندارند اما بدانید اگر هم تصویب شود؛ ذره‌ای در انعطاف و توان رزمی ما تاثیر نخواهد گذاشت.

العالم - ایران

امیر غلامعلی غلامعلیان شامگاه ششم بهمن ماه در سی و ششمین یادواره سردار بی سر شلمچه شهید ماشاءالله رشیدی و همرزم شهیدش و یادبود شهدای گمنام بخش طغرل الجرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: اگر توجه ویژه به تاریخ دوران دفاع مقدس داشته باشیم شاید مظلومترین شهدا، شهدای گمنام بودند هرچند که درجه آنها نزد خدا بالاتر است.

او، با یادآوری لحظه شهادت شهید حسین ادبیان، اظهار کرد: پیکر مقدس شهید حسین ادبیان بعد از حدود ۳۷ سال به وطن بازگشت ایشان به عنوان فرمانده گردان تکاور مالک اشتر کرمانشاه بود.

فرمانده قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش گریزی به جهاد تبیین داشت و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین یک فریضه است.

او، ادامه داد: هر کس در هر حوزه ای که مسئولیت دارد باید در برابر این جنگ ترکیبی دشمن در راستای روشنگری جوانان گام بردارد و اکنون نباید گفت که تهاجم فرهنگی بلکه با قتل عام فرهنگی روبرو هستیم که قصد دارند در آن ذهن جوان نسبت به گذشته انقلاب و نظام را تهی و نسبت به آینده نظام بی اعتماد کنند.

امیر غلامعلیان با اشاره به نظام دو قطبی موجود در دنیا و تاثیر شکل گیری انقلاب اسلامی بر آن اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، نظام دو قطبی دنیا را دچار اضمحلال کرد و از همان ابتدا فتنه هایی برای جلوگیری از رشد این نظام مقدس شکل گرفت. انحلال ارتش اولین فتنه دشمن بود و دید وسیع اما راحل در سال ۵۸ آن فتنه را خنثی کرد.

او با یادآوری رشادت های نیروهای مسلح در سال اول جنگ علی رغم همه همجه ها علیه ارتش و توطئه ها و بحران ها در نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: در فردای شروع جنگ تحمیلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعداد بسیار زیادی از اهداف و پایگاه های عراق را منهدم کرد و توان عراق را به نصف رساند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با یادآوری عملیات دریایی ارتش و نابودی نیروی دریایی عراق، اظهار کرد: همه عملیات غرور آفرین در دومین سال جنگ تحمیلی از برکات شکل گیری اتحاد مقدس بین ارتش و سپاه پاسداران و ورود فرمانده هان جوان به عرصه جنگ بود.

او تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند که امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، علی رغم تنوع ماموریت و وظایف در یک هدف مشترک هستند و آن حفظ منافع امنیتی، اقتدار و حفظ دستاوردهای نظام است و در این زمینه ها با هیچ کس شوخی نداریم.

امیر غلامعلیان با بیان این مطلب که صرف نظر از هر گرایش سیاسی، نیروهای مسلح بازوان ولایت هستند، مطرح کرد: نیروهای مسلح دقیقا ولایت محور هستند و گوش به فرمان رهنمودها و راهبردهای رهبری هستیم.

نیروهای مسلح کوچکترین تهدید را سرکوب و سالم به آشیانه برمی گردند

او معنویت محوری را از دیگر ویژگی های نیروهای مسلح دانست و اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح در همه بحران ها از جمله سیل، زلزله، محرومیت زدایی و ... در کنار مردم هستند ضمن آنکه در حوزه دفاع از سرحدات کشور با هیچ کس شوخی ندارند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با تاکید برآنکه در همه مرزهای پنجگانه کشور با قدرت از مرزها دفاع می کنیم و در این زمینه هنوز شهید می دهیم، تصریح کرد: به عنوان فرمانده ارتش به مردم اطمینان می دهم که نیروهای مسلح این آمادگی را دارند که ضمن رصد و پایش مستمر مرزهای کشور، کوچکترین تهدیدی را سرکوب و سالم به آشیانه برگردند.

او با یادآوری سخنان چند سال پیش دشمن مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، عنوان کرد: امروز جرا ت گفتن چنین چیزی را ندارند زیرا می دانند با کوچکترین حرکت، آنها را از کرده‌ی خودشان پشیمان می کنیم.

امیرغلامعلیان تاکید کرد: سبک مدیریتی که در نیروهای مسلح است را می توان به عنوان یک نسخه شفا بخش برای سایر بخش های مدیریتی تجویز کرد.

او با بیان این مطلب که در حوزه معنویت محوری همه آموزه های ما تلفیقی از فرهنگ عاشورایی و امام حسینی است، تاکید کرد: حوزه نظامی کشور در بهترین آمادگی قرار دارد و با هیچ یک از دوران قابل مقایسه نیست حتی دوران دفاع مقدس.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش ایجاد بدبینی به نظام را از اهداف دشمن برشمرد و تصریح کرد: دشمن امروز همه تدبیر خود را برای خالی کردن ذهن جوانان از نظام به کار بسته و باید جلوی این هدف دشمن گرفته شود.

او بیان کرد: با وجود همه تحریم ها و تهدیدات اما کشور به حرکت رو به رشد خود ادامه می دهد. علی رغم همه بحران هایی که در کشور رخ داده است همه مسئولان تلاش برای کمک به معیشت و اقتصاد مردم انجام می دهند و بی انصافی است که این تلاش ها را نبینیم اما منکر وجود برخی از مشکلات نیستیم.

امیرغلامعلیان سلب کردن پشتیبانی مردم از نظام را از اهداف دیگر دشمن برشمرد و عنوان کرد: گام دوم انقلاب متعلق به نسل جوان است و باید کشتی انقلاب را به ساحل مقدس مدنظر برسانند و آن رساندن این پرچم به دست امام زمان (عج) است.

او با بیان این مطلب که در حوزه دفاعی و نظامی به خارج از کشور وابسته نیستیم، گفت: هیچ تفاوتی بین نیروهای مسلح وجود ندارد و رنگ لباس تنها تفاوت ما هست و اتحاد بین نیروهای مسلح وجود دارد و دشمن تاب توان دیدن آن را ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با اشاره به اقدام نابخردانه و پیشنهاد تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: گور خود را با این بیانیه کثیف کندند و اگر این بیانیه به تصویب برسد که قطعا جرات تصویب این پیشنهاد شوم با توجه به مخالفت های زیاد را ندارند اما بدانید اگر هم تصویب شود؛ ذره ای در انعطاف و توان رزمی ما تاثیر نخواهد گذاشت و برعکس همت و تدبیر بیشتر را برای عملیاتی کردن راهبردهای مقام معظم رهبری خواهیم داشت.

وی با تبیین راهبردها برای برون رفت از مشکلات اظهار کرد: مقام معظم رهبری در هر عرصه ای راهبردی دارد و در هیچ جای دنیا چنین رهبری نداریم و مسیر کشور مسیر رو به جلو است.

امیر غلامعلیان با اشاره به فمروده امام راحل (رض) مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد، اظهار کرد: این بحران ها گذراست و کشور آینده خوب و رو به تعالی دارد و در سایه سار رهبری و پشتیبانی مردم کشور به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها