توییت امیرعبداللهیان پس از عیادت از مجروحان حادثه سفارت جمهوری آذربایجان/ تاکید مجدد بر آمادگی ایران برای روشن شدن ابعاد حمله به سفارت باکو در تهران

توییت امیرعبداللهیان پس از عیادت از مجروحان حادثه سفارت جمهوری آذربایجان/ تاکید مجدد بر آمادگی ایران برای روشن شدن ابعاد حمله به سفارت باکو در تهران
شنبه 8 بهمن 1401 - 07:53

امیرعبداللهیان پس از حضور در بیمارستان شهدای تجریش روند درمانی کارکنان مجروح سفارت جمهوری ⁧آذربایجان⁩ را پی گیری و بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده‌ همکاری برای روشن شدن ابعاد این حادثه است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور در بیمارستان شهدای تجریش با انتشار توییتی خاطرنشان کرد: باحضور در بیمارستان از روند درمانی کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان⁩ مطلع شدم.

همچنین در تماس تلفنی با همکارم ⁦ @Bayramov_Jeyhun⁩ پیام تسلیت دکتر رئیسی را منتقل کردم.

وی تصریح کرد: ج.ا.ایران آماده‌ همکاری برای روشن شدن ابعاد حادثه است.

وزیر امور خارجه در توییت خود همچنین نوشت، به دولت و ملت برادر و همسایه، این حادثه تلخ را تسلیت می گویم.

یک فرد مسلح صبح روز جمعه (7 بهمن ماه 1401) با حمله به سفارت جمهوری آذربایجان یک نفر را کشته و دو نفر دیگر را مجروح کرد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح جزئیات این حادثه گفت:‌ مقارن با ساعت 8:25 روز (جمعه) در حالی که یکی از اعضای سفارت آذربایجان در جلوی در سفارت در حال پارک خودرو بود، یک دستگاه خودروی پراید که در فاصله نزدیکی مستقر شده بود از پشت به خودروی دیپلمات آذربایجان می‌زند؛‌ فرد ضارب در ادامه سلاح جنگی کلاش را از ماشین برداشته، خارج شده و در حالی که دیپلمات وارد سفارت می‌شود با تیراندازی وارد سفارت می‌شود و در مقطع ورود به سفارت فرد دیپلمات کشته شده و دو نفر دیگر مجروح می‌شوند.

به دنبال این حادثه تیم‌های عملیاتی پلیس در محل حاضر و فرد ضارب مسلح را که قصد فرار داشت دستگیر کردند. پلیس اعلام کرد که ضارب انگیزه خود را از این اقدام مشکل خانوادگی عنوان کرده است.

پربیننده ترین خبرها