ازادی بیان به سبک غربی 

ازادی بیان به سبک غربی 
شنبه 8 بهمن 1401 - 08:32

العالم - تامل

- «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد اعتراف کرد که چراغ سبز اهانت به قرآن کریم در مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم را به یک گروه افراطی نشان داده است. استرلینگ در توجیه این اقدام اهانت‌آمیز گفته است که «قانون اساسی سوئد از حمایت قوی برخوردار است و باید بدانید که ارزش توان اعتراض و آزادی بیان بسیار مهم است».

-مردی در ایالت آیووا به خاطر سوزاندن یک پرچم رنگین‌کمانی نماد دگرباشان جنسی که در محوطه کلیسایی در مرکز ایالت آیووا آویخته شده بود، به ۱۶ سال و یک ماه حبس محکوم شد.

دادگاه کیفری شعبه ۱۷ در پاریس، پایتخت فرانسه، کشوری که ادعا دارد «مهد آزادی» است، روژه گارودی را تنها به جرم این‌که شواهد مربوط به وقوع هولوکاست را زیرسوال برده‌بود، به پرداخت ۱۲۰ هزار فرانک محکوم کرد . دستگاه قضایی فرانسه مدعی بود که گارودی برخلاف قانون «گی‌سو» عمل کرده‌است؛ قانونی که هر نوع اظهار نظری را که منجر به زیرسوال بردن هولوکاست شود، ممنوع می‌کند.

ديويد اروينگ، مورخ سرشناس بريتانيايی، به جرم انکار واقعه کشتار يهوديان در جنگ جهانی دوم (هولوکاست) در دادگاهی در وين، پايتخت اتريش، محکوم شناخته شده و به سه سال زندان محکوم شده است.

و...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها