واقعیت حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نظامی در اصفهان چیست؟

واقعیت حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نظامی در اصفهان چیست؟
دوشنبه 10 بهمن 1401 - 22:58

به نظر می‌رسد ضربات شدید و متوالی دستگاه‌های امنیتی ایران به شبکه‌های جاسوسی اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی در داخل ایران، به‌ویژه دستگیری خطرناک‌ترین جاسوس انگلیسی، باعث شد ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی با “حمله” به تاسیسات نظامی در اصفهان، عرض اندام کند؛ حمله‌ای که در آن از سه ریزپهپاد کوادکوپتر استفاده شده است که معمولا کودکان معمولا از آن برای بازی و سرگرمی استفاده می‌کنند.

العالم - کشکول

به‌رغم اینکه این حمله، نمایشی بوده و به‌رغم سهولت استفاده از این ریزپهپادها، ولی عملیات آنها شکست مفتضحانه‌ای خورد و یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آن‌ها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند. لذا زمانی‌که مشخص شد این حمله فقط به تخریب جزئی سقف تاسیسات منجر شده، به ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی این شانس را نداد که خودش را پیروز معرفی کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل شکست این اقدام نمایشی هیاهوی رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی بود که به شکل مشکوکی شتاب کرده و به صراحت اعلام کردند که "اسرائیل" پشت این حمله است و آنها این حمله را موفقیت‌آمیز توصیف کردند. حتی اوکراین نیز که از شدت نیازش به پیروزی، به این ائتلاف متوهم پیوست و به صورت تلویحی از مشارکت خود در این حمله خبر داد. این امر نشان می دهد که شبکه‌های جاسوسی آمریکا، "اسرائیل" و انگلیس در داخل ایران آخرین نفس‌های خود را می‌کشند و نیاز مبرمی به چند دوز اکسیژن دارند و احتمالا با پیروزی‌های خیالی، این اکسیژن‌رسانی تضمین می‌شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که نتوانست ایران را برای دادن امتیاز در مذاکرات هسته‌ای تحت فشار بگذارد، و بنیامین نتانیاهو که در ارتباط با پرونده‌های فساد در رژیم صهیونیستی متهم شناخته شده و از نظر سیاسی قدرت حفظ کابینه اش را ندارد و همچنین موساد، سیا و اس ای اس، همگی به پیروزی‌هایی، ولو ناچیز علیه ایران نیاز دارند ولی آنها در تحقق هدف مدنظرشان شکست خوردند و به‌زودی اخبار ناخوشایندی درباره سرنوشت جاسوسان‌شان که در این حرکت نمایشی رقت‌بار دست داشته‌اند، دریافت خواهند کرد.

در نهایت، با توجه به تظاهرات فراگیر در فلسطین اشغالی در اعتراض به فساد دولت نتانیاهو و نیز در سایه شکنندگی دولت به دلیل اختلافات داخلی و برکناری برخی وزرا، به نظر می‌رسد نتانیاهو راه فراری جز صادر کردن بحران‌های داخلی‌اش به خارج ندارد.

پربیننده ترین خبرها