پلیس فنلاند: اجازه هتک حرمت قرآن را نمی‌دهیم

پلیس فنلاند: اجازه هتک حرمت قرآن را نمی‌دهیم
سه شنبه 11 بهمن 1401 - 03:31

هیأت ملی پلیس فنلاند با بیان اینکه این کشور اجازه سوزاندن قرآن در فضای عمومی را نخواهند داد، گفت قوانین تصریح می‌کنند که هتک حرمت کتاب مقدس ادیان، جرم دارای مجازات است.

العالم-اروپا

بعد از واکنش‌های منفی گسترده جهانی به اقدام سیاستمداران سوئدی، هلندی و دانمارکی در هتک حرمت قرآن کریم در ملأ عام، پلیس فنلاند از رویکرد خود برای جلوگیری از تکرار این اقدام شنیع و ضد اسلامی خبر داد.

هیأت ملی پلیس فنلاند شامگاه دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور اجازه سوزاندن قرآن در فضای عمومی را نخواهند داد.

به نوشته وبگاه «اُولِی»، در این بیانیه که برای خبرگزاری فنلاندی «اس.تی.تی» ارسال شده، آمده است: «قوانین فنلاند تصریح می‌کنند که نقض صلح و آرامش دینی و مذهبی، یک جرم دارای مجازات است».

پلیس فنلاند تاکید کرد که سوزاندن یا هتک حرمت کتاب مقدس مذاهب در ملأ عام، از مصادیق این جرم است و مجازات در پی خواهد داشت.

یک نظرسنجی وبگاه اُولِی نیز نشان می‌دهد که اکثریت قانونگذاران فنلاندی خواستار ثابت ماندن قانون این کشور درباره تقدس مذاهب هستند که شامل ۶ ماه حبس برای توهین به مقدسات می‌شود.

بعد از انتشار بیانیه پلیس فنلاند، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با استقبال از این اظهارات، نسبت به الگوبرداری دیگر کشورها ابراز امیدواری کرد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها