خاطرات نژادپرستانه بن‌گویر و تصمیمات فاشیستی او

خاطرات نژادپرستانه بن‌گویر و تصمیمات فاشیستی او
سه شنبه 11 بهمن 1401 - 10:51

همه نشانه‌ها حاکی از آن است که هیچ چیز مانع ایتمار بن گویر و کابینه فاشیست نتانیاهو نیست مگر مقاومت ملت آزاده فلسطینی و قیام آنان علیه ظلم و بی عدالتی.

العالم - فلسطین اشغالی

مصطفى يوسف اللداوی پژوهشگر امور فلسطین در مقاله ای در پایگاه خبری المنار نوشت: از نخستین روزی که ایتمار بن گویر وزیر کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو شد و در آن علاوه بر وزارت النقب و الجلیل، وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را نیز بر عهده گرفت، شروع به صدور تصمیمات سختگیرانه ضد فلسطینیان کرد.

تصمیمات خودسرانه بن‌گویر قبل از عملیات شهید خیری علقم در محله صهیونیست نشین حضرت یعقوب و عملیات سلوان، بر همه شهروندان عرب در فلسطین اشغالی تأثیر گذاشت و هیچ کس از آم مستثنا نبود، نه مسیحی و نه مسلمان.

وی با این حال، تصمیمات سختگیرانه‌تری ضد اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی گرفت و خشم و کینه توزی خود را بر سر آنها ریخت.

بن گویر برخورد با اسیران را تشدید و بر طرح خود برای قانونی کردن "اعدام زندانیان" تاکید کرد و قول داد برای تصویب آن تلاش کند. اگرچه تصمیمات بن گویر شخصی است اما بیانگر سیاست کلی رژیم صهیونیستی و مورد تایید بنيامين نتانياهو نخست وزیر این رژیم است.

بن گویر وظایف وزارتی خود را با بازدید از بازداشتگاه صحرایی نفحه آغاز کرد که صدها اسیر بارز فلسطینی را در خود جای داده است.

او از تدابیر امنیتی داخل و اطراف زندان بازرسی کرد و از برخورد قاطع و خشن اداره زندان با زندانیان اطمینان یافت.

بن گویر در مسیر خود به سمت زندان صحرایی نفحه، از النقب بازدید کرد و با مسئولان این منطقه صهیونیست نشین به گفتگو پرداخت و قول داد که بزرگترین عملیات جنگل کاری را در النقب اجرا کند.

او در همین حال قصد خود را برای تبعید بادیه نشینان فلسطینی النقب و تخریب خانه هایشان و همچنین محروم کردن آنها از ساده ترین حقوق انسانی پنهان نکرد و این همان سیاستی است که قصد دارد در منطقه الجلیل نیز اجرا کند.

بن‌گویر همچنین به پلیس اسرائیل دستور داد تا مانع برافراشته شدن پرچم فلسطین شود. وی همچنین بر تحت تعقیب قرار دادن فعالان فلسطینی در شبکه های اجتماعی تاکید و آنان را در صورت ادامه فعالیت تهدید کرد.

بن گویر مدعی شد که می خواهد قبل از شروع کار خود در کابینه از برکت «پروردگار» برخوردار شود، بنابراین تصمیم گرفت به مسجد الاقصی یورش ببرد.

وی در همین حال به محض خروج از صحن مسجد الاقصی، با فرمانده پلیس قدس و افسران ارشد دیدار کرد و به آنان گفت: «چشمانتان را ببندید و هر آرزویی در سر داشته اید، انجام دهید، زیرا فرصت در اختیار شما و مشروعیت از آن شما است».

همه نشانه ها حاکی از آن است که هیچ چیز مانع ایتمار بن گویر و کابینه فاشیست نتانیاهو نیست مگر آنکه فاجعه ای بر سر آنان نازل شود و آن مقاومت ملت آزاده فلسطینی و قیام آنان علیه ظلم و بی عدالتی است.

آری ملت فلسطین همچنان پا بر جاست و همواره نشان داده است که در برابر هیچ ستمگری هرچند کابینه های فاشیست صهیونیست تسلیم نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها