۲ نماینده بحرینی حکام سازشکار این کشور را به چالش کشیدند

۲ نماینده بحرینی حکام سازشکار این کشور را به چالش کشیدند
چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 21:00

درحالی که رژیم بحرین با خیانت به آرمان ملت فلسطین راه سازش با رژیم صهیونیستی را دنبال می کند، ۲ نماینده مجلس این کشور "اسرائیل" را در جلسه رسمی مجلس "رژیم صهیونیستی غاصب" توصیف کرده و حکام سازشکار این کشور را اینگونه به چالش کشیدند.

العالم - بحرین

سخنرانی یک نماینده پارلمان بحرین و توصیف "اسرائیل" به عنوان یک «رژیم صهیونیستی جنایتکار و غاصب» بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

«ممدوح الصالح» نماینده مجلس بحرین از عدم تخصیص پروازهای مستقیم خطوط هوایی شرکت هواپیمایی «الخلیج» بحرین به کشورهای همسایه از جمله شهرهای نجف اشرف و بصره عراق انتقاد کرد و افزود: این درحالی است که شرکت هواپیمایی الخلیج بحرین برای سفر به سایر کشورها و نیز رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی ۲۵ درصد تخفیف می‌دهد.

بحر

پس از سخنان این نماینده «احمد بن سلمان المسلم» رئیس مجلس بحرین دستور حذف این کلمه از سخنان وی در نطق ضبط شده داد اما پس از آن «زینب عبدالامیر» دیگر نماینده مجلس مداخله کرد و بارها "اسرائیل" را رژیم غاصب توصیف کرد و خواستار ثبت این کلمه در نطق ضبط شده، شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این پیوند کاربران بحرینی در توئیتر از جمله «عادل مرزوق» با محکوم کردن سازشکاری حکومت بحرین با صهیونیست ها نوشتند که هر روزنامه نگار، سیاستمدار و صهیونیستی می‌تواند همه مردم بحرین اعم از رهبری، دولت و مردم آن را در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و در هر روزنامه و فضای مجازی مسخره کند اما در بحرین، نمایندگان مجلس نمی‌توانند درباره "اسرائیلی‌ها" صحبت کنند.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال امضای این توافق در ۱۸ نوامبر گذشته وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و بحرین توافق کردند که سفارتخانه‌های خود را در منامه و تل آویو راه اندازی کنند.

رژیم سازشکار بحرین و رژیم صهیونیستی توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را از طریق توافقنامه ۲۰۲۰ موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد، برقرار کنند.

این اقدام حکام بحرین، اعتراض مردم این کشور و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را در پی داشت و بحرینی ها بارها با برگزاری تظاهرات، خواستار قطع هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها