پشت پرده کمک های تسلیحاتی غرب به اوکراین

پشت پرده کمک های تسلیحاتی غرب به اوکراین
پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 - 12:44

در حالی که مسکو از محاصره کامل منطقه استراتژیک باخموت در دونیتسک خبر می دهد و به اعتراف ارتش اوکراین درگیری های شدیدی در این منطقه در جریان است، آمریکا اعلام کرده است که بسته کمک های تسلیحاتی جدیدی به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون دلار برای اوکراین در نظر گرفته است.

العالم - نظرکده

کارشناسان مسائل بین المللی گفته اند رهبران اوکراین اشتباهات سرنوشت سازی در حق ملت و کشور اوکراین مرتکب شده‌اند، این کارشناسان بر این عقیده‌اند که هر قدر که جنگ ادامه یابد، بدهی‌های اوکراین هم به کشورهای عضو ناتو افزایش می‌یابد.

این کارشناسان معتقدند که در روابط بین الملل، چیزی به نام هدیه و صدقه و امور خیریه وجود ندارد؛ لذا هر کشوری که سلاح در اختیار اوکراین قرار داده است، بر اساس شروط مالی و ضمانت این کار را انجام داده و دولت اوکراین باید ظرف سال‌های آینده این بدهی را بپردازد.

ناظران هم به نوبه خود معتقدند که با اندک تأملی در روند جنگ اوکراین تا امروز می توان پیشروی میدانی روسیه را در این جنگ به چشم دید که اگر چه کند اما مستمر بوده است.

آنها خاطرنشان کرده اند که آمریکا سعی می کند با تخصیص کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین، اهدافی متعددی را محقق کند از جمله ایجاد سطح مشخصی از توازن و تعادب بین نیروهای اوکراین و روسیه.

این ناظران بر این عقیده‌اند که نکته دوم این است که آمریکا همواره در تلاش است که پای اروپایی‌ها را به جنگ های خود بکشاند به همین دلیل است که آلمان را برای ارسال تانک‌های خود به اوکراین تحت فشار شدید قرار داده است.

به باور ناظران، تلاش های آمریکا برای کشاندن پای آلمان به جنگ، به این دلیل است که واشنگتن همیشه از آن می ترسد که روسیه و آلمان از در همکاری درآیند و آلمان تبدیل به دروازه ای برای ورود روسیه به اروپا شود.

پربیننده ترین خبرها