نبرد آمریکا با روسیه در اوکراین؛ کی یف در قربانگاه جنگ طلبی های غرب

نبرد آمریکا با روسیه در اوکراین؛ کی یف در قربانگاه جنگ طلبی های غرب
پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 - 17:53

کارشناسان معتقدند که کشورهای غربی به رهبری آمریکا از طریق اوکراین در حال جنگ با روسیه هستند.

العالم – کشکول

جنگ در اوکراین همچنان ادامه دارد و کشورهای غربی با ارسال تسلیحات پیشرفته به این کشور هر روز آتش آن را شعله ور تر می کنند.

عده ای می پرسند چرا غرب به جای متوقف کردن جنگ اوکراین به این کشور سلاح ارسال می کند و حتی راهکاری جدی برای توقف جنگ ارائه نمی دهد؟

دلیلش آن است که مقامات اوکراینی جنگ را رهبری نمی کنند، بلکه این غرب و ناتو است که جنگ با روسیه را رهبری می کند و مقامات اوکراینی فقط عامل اجرای دستورات غرب هستند.

مقامات غربی هر روز به ارسال سلاح های پیشرفته تا آموزش سربازان اوکراینی حتی در خاک آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی اصرار می ورزند.

مقامات غربی هرگز از مذاکره برای پایان جنگ صحبت نمی کنند بلکه بر برنامه ریزی به منظور ارائه کمک بیشتر به اوکراین برای ادامه جنگ در آینده تاکید می کنند.

وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در فیلیپین گفت: ما بر انتقال توانمندی به نیروهای اوکراینی متمرکز شده ایم تا در ضدحمله بعدی که انتظار می رود در بهار آینده باشد، از آن استفاده شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته که کمک اروپا به اوکراین از ابتدای جنگ تاکنون بالغ بر 50 میلیارد یورو بوده است.

روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع مختلف نوشت که تعدادی از مسئولین وزارت دفاع آمریکا در تلاشند تا بایدن را متقاعد کنند جنگنده های اف 16 آمریکای را به اوکراین تحویل دهند زیرا اوکراین برای انجام یک ضد حمله در بهار برای استرداد اراضی اش به این جنگنده ها نیاز خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند که آمریکا از طریق کمک نظامی جدید به اوکراین، در تلاش است تا اهدافش را محقق کند که مهمترین آنها حفظ توازن میان نیروهای اوکراینی و روسی است تا جنگ استمرار یابد. دوم آن که آمریکا همیشه می‌خواهد اروپایی‌ها را مجبور کند که بخشی از نقشه درگیری باشند، بنابراین فشار زیادی به آلمان برای ارسال تانک‌هایش وارد کرد که هدف از همه این‌ها، تداوم مشارکت اروپا در این درگیری است.

پربیننده ترین خبرها