سخنان ضد ایرانی وزیر خارجه فرانسه در عربستان/ ایران مسئول ناامنی در منطقه و بن‌بست در برجام است

سخنان ضد ایرانی وزیر خارجه فرانسه در عربستان/  ایران مسئول ناامنی در منطقه و بن‌بست در برجام است
پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 - 22:27

وزیر خارجه فرانسه که در عربستان سعودی به سر می‌برد، در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط، ایران را مسئول بن‌بست در برجام معرفی کرد.

العالم ـ اروپا

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه که شب گذشته برای اولین بار وارد عربستان سعودی شد، در گفت‌و‌گو با روزنامه الشرق الاوسط، مدعی شد که ایران عامل نا امنی در منطقه و مسئول بن بست در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

کولونا که امروز نیز با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرد، در این مصاحبه مدعی شد: «منطقه شاهد بی ثباتی مزمن و رو به افزایش است و تحکیم روابط فرانسه با عربستان سعودی و امارات متحد عربی می‌تواند راهی در برابر این وضعیت باشد».

او افزود: «منطقه خاورمیانه با بحران‌هایی مواجه است و ایران با فعالیت‌های ثبات‌زدای خود از جمله برنامه هسته‌ای و موشکی و پهپادی موجب تشدید تنش در منطقه شده است».

وزیر امور خارجه فرانسه ضمن حمایت از اغتشاشات در ایران، ادعا کرد که مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران به بن‌بست رسیده و مسئولیت کامل این وضعیت متوجه ایران است که فرصت پذیرش متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را که «بهترین پیشنهاد ممکن بود» از دست داد.

«کاترین کولونا» بار دیگر موضوع ارسال پهپاد از ایران به روسیه را پیش کشید و گفت: «با همکاری شرکای خود بر روند انتقال پهپاد از ایران به اوکراین که خلاف قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است تمرکز کرده‌ایم».

به گزارش فارس، وزیر خارجه فرانسه در یک چاپلوسی آشکار، عربستان سعودی و امارات را قطب ثبات در منطقه توصیف کرد و گفت که پاریس به دنبال توسعه روابط با ریاض در همه حوزه‌ها است و از چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور حمایت کامل می‌کند.

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه قرار است بعد از عربستان به امارات نیز سفر کند.

پربیننده ترین خبرها