خشم کاربران فضای مجازی از حبس یک زن یمنی در عربستان سعودی/ جرم او چه بود؟!

خشم کاربران فضای مجازی از حبس یک زن یمنی در عربستان سعودی/ جرم او چه بود؟!
جمعه 14 بهمن 1401 - 11:46

کاربران شبکه های اجتماعی صدور حکم یک سال زندان برای یک زن یمنی به نام "مروه صبری" توسط آل سعود را محکوم کردند.

العالمداغهای مجازی

جرم این زن آن است که در پاسخ به یک کارمندحرم مکه که گفته بود شما یمنی ها آدم های خوبی نیستید، گفت: شما سعودی ها نیز مملکت ما را خراب کردید.

کمپین اینترنتی تحت عنوان "مروه صبری زن یمنی را آزاد کنید" در فضای مجازی راه اندازی شد که واکنش گسترده کاربران یمنی و دیگر فعالان شبکه های اجتماعی را به همراه داشت؛ فعالان خواستار آزادی این زن یمنی شدند.

کاربری به نام "ابومعتز" در توییتر نوشت: رژیم بزدل عربستان از سخنان راستین و واقعی این زن یمنی دچار رعب و وحشت شد. مروه صبری زن مؤمن و شجاع یمنی به نیروهای امنیتی رژیم سعودی گفت نابودی یمن برای شما کافی نبود که اینک در خانه خدا نیز ما را بستوه آورده اید. مقامات سعودی نیز او را به سبب گفتن این جمله بازداشت کرده و به یک سال حبس محکوم کردند.

"امه الملک الخاشب" کاربر دیگری زیر هشتگ "شما سعودی ها کشور ما را نابود کردید" نوشت: این جمله باعث شد گوینده آن به یک سال حبس محکوم شود. تصور کنید چگونه مقامات سعودی از این جمله خشمگین شدند. گویی که نمی دانند باعث نابودی و ویرانی یمن شده اند.

اکانت "ارتش الکترونیکی انصارالله" در تویتر به تشریح بازداشت این بانوی یمنی هنگام ورود به حرم مکی برای ادای مناسک حج عمره پرداخت و نوشت: مقامات سعودی مروه صبری زن 29 ساله یمنی را هنگام ورود به حرم مکی برای ادای مناسک عمره بازداشت کردند. زیرا در پاسخ به سخن کارمند حرم مکی که گفته بود شما یمنی ها آدم های خوبی نیستید، گفت: شما سعودی ها کشور ما را ویران کردید.

"ام محمد" نوشت: به رغم آنکه یمن در چند دهه اخیر شاهد جنگ ها و درگیریهایی بوده است اما همواره حرمت زن یمنی محفوظ بود. اما امروز شاهد هتک حرمت زن یمنی توسط عربستان سعودی هستیم . نه تنها مروه صبری بلکه "سمیره الحوری" از ماهها پیش تاکنون در زندانهای بن سلمان ناپدید شده است.

"انیس منصور" توییت کرد: به خاطر اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنانی مبن بر آنکه جنگ یمن یک جنگ بیهوده است، عربستان سعودی جنگی سیاسی و دیپلماتیک علیه لبنان آغاز کرد . امروز نیز یک زن یمنی که از سر عصبانیت می گوید شما سعودی ها مملکت ما را خراب کردید، به یک سال حبس محکوم می شود.

کاربری دیگر به نام "قاسم طاهر " نوشت: تاریخ آل سعود مملو از راهزنی، حجاج ربایی و جنایت است.

پربیننده ترین خبرها