نقشه‌های خطرناک بن سلمان برای سازش با رژیم صهیونیستی

شنبه 15 بهمن 1401 - 13:00

رسانه‌های عبری از نقشه‌های خطرناک محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای باز کردن راه سازش با رژیم صهیونیستی به بهانه طرح واردات گاز از این رژیم با کمک مصر پرده برداشتند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار العالم، روزنامه عبری گلوبس اعلام کرده است که عربستان، مصر و رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرح مشترکی برای فروش گاز به ریاض از طریق مصر هستند.

این گاز از میادین گازی در دریای مدیترانه استخراج می شود و طبق این طرح، خط لوله یادشده با عبور از خلیج عقبه به سمت عربستان، گاز "اسرائیل" را برای تأمین شهر تازه تأسیس نیوم و دیگر پروژه‌های گردشگری مورد نظر محمد بن سلمان در امتداد دریای سرخ و خلیج عقبه منتقل می‌کند.

امروز روابط اقتصادی بین ریاض و تل آویو به خصوص پس از افشای طرح ورود اسرائیلی ها به عنوان گردشگر به جزیره‌های تیران و صنافیر بیش از پیش علنی شده است.

گزارش ها حکایت از آن دارد که عربستان به خصوص پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ریاض در اواسط سال گذشته، رفته رفته به سازش با رژیم صهیونیستی نزدیک می شود.

در سفر بایدن به ریاض، محمد بن سلمان با وی دیدار کرد، بن سلمان هیچ مخالفتی با سازش با رژیم اشغالگر ندارد اما وجود ملک سلمان بن عبد العزیز در قدرت مهمترین مانع وی محسوب می شود.

بن سلمان در گفتگویی با مجله آمریکایی آتلانتیک گفته بود که عربستان دیگر به "اسرائیل" به چشم دشمن نگاه نمی کند بلکه آن را یک متحد احتمالی با منافع مشترک می داند.

پربیننده ترین خبرها