عربستان از چین راکت انداز پیشرفته می خرد

عربستان از چین راکت انداز پیشرفته می خرد
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 00:43

رسانه‌های چینی از قصد عربستان سعودی برای خرید راکت اندازهای پیشرفته A-۳۰۰ از چین خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

وبسایت «عربیک دیفنس» که در حوزه تحولات نظامی کشورهای عربی فعالیت می‌کند در خبری به نقل از رسانه‌های چینی نوشت که عربستان سعودی قصد خرید راکت‌اندازهایA-۳۰۰ از چین را دارد.

به نوشته این وبسایت، مقامات سعودی در خلال دیدارها درخواست و علاقه خود را برای خرید این سامانه راکتی برد بلند، مطرح کرده‌اند و در شرایطی که چینی‌ها به همکاری موشکی با سعودی‌ها علاقه نشان داده‌اند، امضای توافقنامه‌ای در زمینه فروش سامانه A-۳۰۰ در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

طبق این گزارش،A۳۰۰ یکی از جدیدترین سامانه‌های راکتی چینی و در واقع یک نام صادراتی و توسعه یافته سامانه A۲۰۰ است که برد آتش‌باری در آن در مقایسه با A۲۰۰ افزایش یافته است.

سامانه راکتی A۳۰۰ برای حمله به اهداف مهم در پشت خطوط دشمن از جمله نقاط تمرکز نیروها، خودروهای زرهی، سامانه‌های پدافند هوایی، فرودگاهها، پست‌های فرماندهی، انبارهای مهمات و سایر اهداف نظامی طراحی شده است.

لانچرهای خودکششی این سامانه حاوی چهار راکت ۳۰۰ میلی متری است. همچنین گزارش شده است که A۳۰۰ یک سیستم ماژولار است که می‌تواند از غلاف‌های A۲۰۰ و احتمالاً کالیبرهای دیگر نیز استفاده کند.

راکت‌های این سامانه با سر جنگی ۱۵۰ کیلوگرمی می‌توانند حداکثر ۲۹۰ کیلومتر را طی کنند. همچنین از قابلیت هدایت ماهواره‌ای برخرودار است که دقت برخورد با هدف را بسیار افزایش داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها