تشدید تنش غرب علیه ترکیه پس از ثبات اقتصادی؛ غرب به دنبال چیست؟!

تشدید تنش غرب علیه ترکیه پس از ثبات اقتصادی؛ غرب به دنبال چیست؟!
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 22:40

کارشناسان معتقدند تشدید تنش‌های غرب علیه آنکارا در چارچوب بهبود وضعیت اقتصادی ترکیه انجام می شود که به نفع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در انتخابات آتی است.

العالم – نظرکده

کارشناسان بر این باورند که اوضاع اقتصادی ترکیه از اکتبر تا ژانویه بهبود یافته لذا مخالفان اردوغان مانند گذشته به عامل اقتصادی در برنامه انتخاباتی خود تاکید نکرده و برای فشار بر حکومت اردوغان بر حقوق بشر تاکید می ورزند.

از سوی دیگر مردم نیز شاهد بهبود اوضاع اقتصادی هستند که در نظرسنجی ها به نفع رجب طیب اردوغان منعکس شده است.

پژوهشگران بر این عقیده هستند که اردوغان 4 ماه پیش با ورود فنلاند و سوئد به اتحادیه اروپا مخالفت کرد، در آن زمان غرب علیه اردوغان اقدام نکرد اما امروز شروع به حرکت علیه وی کرده است زیرا متوجه شده که بهبود اوضاع اقتصادی نظرسنجی‌ها را به نفع اردوغان تغییر داده است.

آنان افزودند غرب اردوغان را به طرفداری از روسیه متهم کرده است، زیرا حمایت روسیه از ترکیه در بحث گاز، تعویق بازپرداخت بدهی‌های ترکیه و به کارگیری پول و بازرگانان روس در ترکیه از عوامل بهبود اوضاع اقتصادی ترکیه است.

این در حالی است که کارشناسان موافقت اروپا با الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را رد و تاکید کردند که موافقت نکردن با این تصمیم به دلایل حکومتی و مردمی است به ویژه که اروپا نمی خواهد ترکیه به این اتحادیه ملحق شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها