گزارش العالم از آخرین وضعیت منطقه زلزله زده غازی عینتاب

پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 - 14:22

خبرنگار العالم در ترکیه گزارش داد که مقامات این کشور تصمیم گرفته اند که جنازه هایی را که از زیر آوار بیرون آورده می شوند حداکثر تا 24 ساعت بعد چنانچه – پس از آزمایشات کروموزوم و اثر انگشت - قابل شناسایی نباشند، دفن کنند، آنها گفتند که بیمارستان ها بیش از این توان ارائه خدمات پزشکی به مجروحان را ندارند.

العالم - ترکیه

نضال البرعی، خبرنگار العالم در تماس مستقیم در ساعت 10:04 به وقت مکه مکرمه گفت که تا این لحظه خبرهایی از نجات برخی افراد از زیر آوار می رسد، اگر چه تعداد جنازه هایی که از زیر آوار بیرون کشیده می شوند، بیشتر است و هر چه زمان می گذرد امید به نجات افراد از زیر آوار، کمتر و کمتر می شود.

وی خاطرنشان کرد که همین دیروز، چند نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند اما صدها نفر هم یا به دلیل ریزش ساختمان بلافاصله پس از زلزله یا به دلیل تأخیر مأموران امداد و نجات جان باخته اند.

وی خاطرنشان کرد که تعداد مجروحان به قدری زیاد است که بیمارستان ها از عهده پذیرش و رسیدگی به همه آنها برنمی آیند.

وی افزود: هواپیماهای نظامی ترکیه در حال انتقال مجروحان و آسیب دیدگان به خصوص کسانی که آسیب های جدی دیده اند به استانبول و آنکارا هستند، زیرا بیمارستان های مناطق زلزله زده و حتی بیمارستان های اطراف بیش از این توان پذیرش و ارائه خدمات پزشکی به مجروحان را ندارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که علاوه بر اینها تعداد قربانیان و جنازه های انباشته شده در بیمارستان ها، وزارت بهداشت ترکیه را بر آن داشته است که اعلام کند که همه جنازه هایی که از زیر آوار بیرون کشیده می شوند چنانچه ظرف 24 ساعت – با وجود آزمایشات کروموزم و اثر انگشت - شناسایی نشوند، دفن خواهند شد و منتظر تأیید هویت قربانیان نخواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها