اردوغان: تاکنون ۱۴ هزار نفر در زلزله ترکیه جان باختند

اردوغان: تاکنون ۱۴ هزار نفر در زلزله ترکیه جان باختند
پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 - 14:28

رئیس جمهور ترکیه با ارائه آمار جدیدی از تلفات زلزله در جنوب این کشور، گفت که با رأی پارلمان ترکیه وضعیت فوق‌العاده در ۱۰ استان زلزله‌زده اجرایی می‌شود.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید روز دوشنبه در جنوب این کشور پرداخت.

اردوغان که بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در استان غازی‌عینتاب صحبت می‌کرد، گفت تلفات دو زلزله شدید روز دوشنبه در ۱۰ استان جنوب ترکیه به ۱۴ هزار و ۱۴ کشته و ۶۳ هزار و ۷۹۴ مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه دولت ترکیه از زمان وقوع زلزله با همه نهادهای خود در میدان حاضر شده، توضیح داد: «هدف ما این است که خانه‌ها برای جایگزینی ساختمان‌های تخریب‌شده را در مدت یک سال بسازیم».

رئیس جمهور ترکیه با حمله مجدد به انتقادات از ضعف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: «متاسفانه کسانی هستند که این روند را به سوء استفاده سیاسی تبدیل می‌کنند».

طبق این گزارش، اردوغان ادامه داد: «از یک طرف کارهایی برای توزیع کمک‌ها داریم، از طرف دیگر محموله‌هایی هستند که از خارج می‌آیند. محموله‌های آتی را با سرعت توزیع خواهیم کرد».

وی همچنین افزود: «با رای‌گیری امروز در مجلس، وضعیت فوق‌العاده در ۱۰ استان زلزله‌زده اجرایی می‌شود».

پربیننده ترین خبرها