رییس مجلس شورای اسلامی به شهرستان خوی سفر می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی به شهرستان خوی سفر می‌کند
جمعه 21 بهمن 1401 - 11:15

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس امروز (جمعه ۲۱ بهمن) برای بررسی وضعیت زلزله زدگان خوی به این شهرستان سفر می‌کند.

العالم - ایران

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر روز جمعه افزود: رییس مجلس شورای اسلامی در این سفر ضمن بازدید از مناطق زلزله زده، پای صحبت و درد دل زلزله زدگان می‌نشیند تا در جریان مشکلات و کمبودهای آنان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دریافت گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف اسکان اضطراری و مقدمات ساخت واحدهای مسکونی از دیگر برنامه‌های محمدباقر قالیباف در این سفر است.

حجت‌الاسلام ذاکر ادامه داد: در این سفر، تعدادی از نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی هم رییس مجلس را همراهی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، طی ۱۲ روز گذشته از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی، رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وززای کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و همچنین بسیاری از مسوولان کشوری به خوی سفر کرده و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده و کمبودها قرار گرفته اند.

زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند که در این زلزله‌ها علاوه بر فوت سه نفر و مصدومیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر، افزون بر ۱۱ هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد.

هیات دولت در جلسه یکشنبه گذشته خود برای جبران خسارت‌ها و ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی، ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض تصویب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها