خطیب نماز جمعه تهران:

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تکلیف شرعی و میهنی است

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تکلیف شرعی و میهنی است
جمعه 21 بهمن 1401 - 14:02

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است، گفت: فردا همه آنها که به ایران سربلند عشق می‌ورزند، در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

العالم - ایران

نماز جمعه این هفته تهران-۲۱ بهمن ماه- به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

خطیب نماز جمعه تهران در فرازی از خطبه ها با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب گفت: جلوه‌های قدرت خدا را از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون دیده‌ایم و ۴۴ سال تجربه کردیم؛ سقوط رژیم ۵۷ ساله پهلوی، قدرت خدا بود که به دست مردم اجرا شد. رژیمی که ۵۷ سال دین، مردم، اخلاق، عفت و آزادی ستیزی کارش بود به دست مردم نابود شد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا ایران را جزیره امن نامید، این قدر آنها مطمئن بودند. طاغوتی ها در خاطرات خود نوشتند که ما همانند برف آب شدیم، این قدرت خدا بود و دلها را متوجه سقوط این رژیم سیاه کرد و آنها غافلگیر شدند.

خاتمی افزود: اگر دشمنان فکر می‌کردند که انقلاب به اینجا می‌رسید، تردیدی در حمله نظامی نمی‌کردند؛ آمریکا در ۵۰ سال اخیر به ۲۵ کشور جهان حمله مستقیم و غیرمستقیم کرده است، آنها کور و کر شدند و این بذر انقلاب گرفت و به حمدالله اکنون نهال نیست و درختی تنومند است، درخت تنومندی که دشمنان حتی قدرت تحریک و حرکت یک برگ آن را ندارند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی یاد آور شد: هشت سال دنیای استکبار توسط نوکری مثل صدام با ایران جنگید، شهرهای ما را بمباران می‌کرد، اما قدرت خدا کاری کرد که صدام ذلیلانه به دار مجازات آویخته شد.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: جیمی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا شش ماه مخفیانه برای نجات گروگان‌های آمریکایی برنامه ریزی کرد، اما هواپیمای آنها در صحرای طبس نابود شد و به تعبیر امام ریگ‌ها سربازان خدا شدند، این در حالی بود که حتی شخصیت اول کشور هم از این واقعه خبر نداشت که توطئه در کار است، این کار خدا بود. امام راحل عظیم‌الشأن بارها فرمود دست خدا پشت سر این انقلاب است.

آیت الله خاتمی بیان داشت: خداوند دشمنان شما را بیچاره کرد، خدای سال ۱۴۰۱ همان خداست، اگر با خدا باشید خدا یاری و کمک می کند. دشمنان انقلاب هر کاری توانستند برای سقوط نظام انجام دادند، شیطنت‌ها و توطئه حدود ۱۲۰ روزه اخیر آنان در جنگ با نظام با همدلی مردم خنثی شد.

وی تصریح کرد: پژوهشکده‌های مرتبط با آمریکا بسیج شدند که طرح‌های خود را برای براندازی انقلاب ارائه دهند، اما ۲۰۰ طرح و برنامه‌های آنها خنثی شدند.

آیت الله خاتمی خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به زلزله خوی با تسلیت به بازماندگان این حادثه، اظهار داشت: مسوولان نظام در این حادثه پای کار آمدند و در صحنه حاضر شدند، امیدواریم مشکلات این عزیزان هر چه زودتر برطرف شود.

خطیب جمعه تهران با تسلیت به مردم ترکیه و سوریه در پی کشته شدن تعدای از مردم این کشورها در زلزله اخیر اظهار داشت: امیدواریم مسوولان این کشورها برای کاهش آلام مردمانشان تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر گفت: هرروز دهه مبارک فجر حادثه و خاطره است، کسانی که دهه مبارک فجر را درک کردند هر روز خبری خوش بود تا روز ۲۲ بهمن که رژیم ستم شاهی سقوط کرد.

خاتمی با بیان اینکه این انقلاب بزرگ قرن جای تحلیل دارد، گفت: ما تنها کشور در جهان هستیم که ۴۴ سال جشن انقلاب را می گیریم، کشور دیگری این شکوه و عظمت حضور مردم را ندارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی فردا هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است، خاطرنشان کرد: تکلیف شرعی برای آنهاست که می‌بینند دین به صحنه آمده است. این نظام و حکومتی را که دغدغه‌اش حفظ دین است، باید تقویت کرد تا بماند. تکلیف میهنی است از آن جهت برای همه آنان که به استقلال ایران می‌اندیشند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ایران کشوری است که تحت الحمایه هیچ قدرتی نیست و مستقل است، این تکلیف میهنی است و فردا همه آنها که به ایران سربلند عشق می‌ورزند، در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: قرآن حضور در صحنه را یک تکلیف می‌داند و معتقد است مؤمنین در همه عرصه‌هایی که حضورشان تاثیر گذار است حاضر می شوند قرآن آن را «امر جامع» می نامد، استباط این است که باید حضور یابند. حضور در راهپیمایی فردا مصداق شکر نعمت و وفای به عهد است. برکات این راهپیمایی شما همانند برکت عملیات فتح خرمشهر و فتح المبین است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: حضور در راهپیمایی فردا عمل صالح است و ثواب نماز جمعه و اعتکاف را دارد حضور فردا فریاد مرگ بر آمریکاست و وفای به عهدی است که با امام (ره) بسته ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها