انتقاد مقام سازمان جهانی بهداشت از بی‌توجهی جامعه جهانی به زلزله‌زدگان سوری

انتقاد مقام سازمان جهانی بهداشت از بی‌توجهی جامعه جهانی به زلزله‌زدگان سوری
شنبه 22 بهمن 1401 - 10:24

یکی از مسئولان سازمان بهداشت جهانی از بی‌توجهی جامعه جهانی و سازمان های بین المللی امدادرسان برای کمک رسانی به مردم زلزله زده سوریه انتقاد کرد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، «مایک راین» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران در دُبی از بی‌توجهی جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی امداد رسان نسبت به ارسال کمک به سوریه برای مقابله با عواقب زلزله شدیدی که در این کشور رخ داد، انتقاد کرد و گفت: این زلزله ویرانگر بار دیگر بحران را به سوریه بازگرداند.

وی اظهار داشت: جهان، سوریه را فراموش کرده است و به صراحت می‌گویم که زلزله، این کشور را دوباره در کانون توجه قرار داده است اما میلیون‌ها سوری سال‌هاست در پرتو بحرانی فراموش‌شده در رنج هستند.

راین هشدار داد که سوریه اکنون با فاجعه دیگری مواجه است که به دلیل نبود تجهیزات لازم جان بسیاری از مردم این کشور از دست خواهد رفت.

وی خواستار تامین تجهیزات لازم برای عملیات امدادرسانی به مردم زلزله زده سوریه شد و افزود: ما باید بدانیم که ابعاد این فاجعه بسیار بزرگ و از توان همگان خارج است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی آمادگی این سازمان برای ارسال مقادیر زیادی از تدارکات که به گفته او به دلیل محدودیت‌های لجستیکی با مشکل مواجه شده است را اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمارها زمین لرزه‌ ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه در جنوب ترکیه و شمال سوریه ، شمار جان باختگان این زمین لرزه در دو کشور مزبور تاکنون به 21 هزار نفر رسیده است.

بنابر آخرین آمار اعلام شده، شمار تلفات زمین لرزه اخیر سوریه به 3 هزار و 637 نفر و مصدومان به 7 هزار و 226 نفر رسیده است.

در ترکیه نیز وزیر بهداشت این کشور ترکیه اعلام کرده که آمار تلفات زمین لرزه در ترکیه به 20 هزار و 213 نفر و مصدومان به 80 هزار و 12 نفر رسیده است.

دولت آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی با تصویب لایحه‌ای که بخشی از آن قانون سزار است سوریه و متحدان این کشور را تحریم کرد و این موضوع موجب شده است که کمک‌رسانی به مردم جنگ زده و زلزله زده این کشور با مشکل مواجه شود.

قانون سزار برای تقویت تروریست هاست که هدف آن افزایش انزوای مالی، اقتصادی و سیاسی دولت سوریه و همچنین اعمال تحریم علیه متحدانش است تا اینکه دمشق حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیتی را قبول کند.

پربیننده ترین خبرها