توکل به قدرت الهی؛ راز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در ایران

توکل به قدرت الهی؛ راز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در ایران
شنبه 22 بهمن 1401 - 11:54

چهل و چهار سال پیش، توافق نادری در تاریخ بین غرب به رهبری آمریکا و شرق به رهبری اتحاد جماهیر شوروی سابق برای خنثی کردن انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) صورت گرفت و از این توافق، فتنه ها و ناآرامی های قومی و فرقه ای، ترور رهبران انقلاب، محاصره های شدید و جنگی ویرانگر که هشت سال به طول انجامید،  سر برآورد با این حال، انقلاب از میان همه این شعله ها همچون ققنوس، قوی‌تر، زنده‌تر و پایدارتر بیرون آمد.

العالم - تحلیل روز

بلوک شرق یا اردوگاه کمونیست و بلوک غرب یا اردوگاه سرمایه داری، انقلاب اسلامی ایران را تهدیدی واقعی برای ایدئولوژی‌های کمونیستی و سرمایه داری می دانستند که خود را آخرین گزینه برای بشریت قلمداد می‌کردند بعد از اینکه اعلام کردند که دین به تاریخ پیوسته است و در آینده بشریت جایی ندارد، اما به ناگاه انقلابی به رهبری یک مصلح بزرگ دینی رخ داد که آموزه های دین اسلام را نقطه شروع خود قرار داد و نظامی اسلامی را بر ویرانه‌های بزرگترین پایگاه آمریکا در خاورمیانه که ایران دوران شاه نماینده آن بود، پایه گذاری کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شاهدی عملی و قاطع بر سقوط فلسفه مارکسیستی بود که دین را «افیون توده‌ها» می دانست. همین مسئله باعث شد شوروی سابق با انقلاب اسلامی به دشمنی برخیزد، هرچند این دشمنی به دلیل فروپاشی آن در سال 1991 چندان دوام نیاورد. اما همین دشمنی بود که باعث شد اتحاد جماهیر شوروی در جنگی که هشت سال بر جمهوری اسلامی جوان تحمیل شد، کنار صدام ظالم قرار گیرد.

با این حال دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی به این دلیل بود که انقلاب، ایران را از وابستگی به آمریکا برهاند و سفیر رژیم اسرائیل را اخراج کند و ساختمان سفارت آن را در اختیار فلسطینیان قرار دهد و نخستین سفارت فلسطین در جهان در قلب تهران افتتاح شود. در همین حال رهبر انقلاب در موضعی آشکار اعلام کرد که ایران در مبارزه ملت فلسطین برای بازپس گیری کامل سرزمینش کنار آن می ایستد. رهبر انقلاب علاوه بر این، انقلاب را ضد استکباری و حامی مستضعفان در سراسر جهان نامید.

راز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی در ایران، در اتکای کامل مردم ایران به خداوند متعال نهفته است، همان گونه که در خردورزی امام خمینی(ره) و همچنین خردورزی آیت الله سید علی خامنه ای شاگرد و پیرو راه او نیز نهفته است.

با این حال دشمنان انقلاب به دلیل ایدئولوژی های مادی گرایانه ای که بر نگاه آنها به جهان و هستی حاکم است، از درک حقیقت این راز ناتوانند و این ناتوانی باعث شده است آنها بیش از چهار دهه درمورد چگونگی برخورد با این انقلاب دچار تردید و سر در گمی شوند.

دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواستند آن را محاصره و نابود کنند، اما امروزه همین انقلاب آنها را در سراسر منطقه غرب آسیا محاصره‌ و نقشه‌های آنها را نابود کرده است. دشمنان در همین حال موفق نشدند فلسطین را از حافظه‌ها پاک کنند و برای عادی سازی با "اسرائیل" به عنوان "سرنوشت محتوم" بازاری بیابند بلکه "اسرائیل" مقهور انقلاب ایران شد و هم اکنون در وحشتی دائمی به سر می برد که از صفحه روزگار محو شود.

آمریکا نیز امروزه از انقلاب ایران سیلی می‌خورد بدون اینکه جرأت پاسخگویی داشته باشد و این همان انقلاب اسلامی است که آمریکا چهل و چهار سال پیش می خواست آن را نابود کند.

پربیننده ترین خبرها