واکنش امیرعبداللهیان به قطعنامه کنگره آمریکا در حمایت از گروهک منافقین

واکنش امیرعبداللهیان به قطعنامه کنگره آمریکا در حمایت از گروهک منافقین
شنبه 22 بهمن 1401 - 14:30

وزیر امور خارجه در واکنش به قطعنامه کنگره آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین گفت: این قطعنامه بی ارزش نشان داد که آنها به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم و سناریوی داعش برای ویرانی ایران هستند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۲ بهمن ماه به قطعنامه کنگره آمریکا واکنش نشان داد.

وی در توئیتر در این باره نوشت: قطعنامه بی ارزش کنگره آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، بار دیگر اثبات کرد که آنها به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم و سناریوی داعش برای ویرانی ایران هستند، همان روشی که در به کارگیری ابزاری داعش طی سال‌های اخیر به ویرانی سوریه و عراق انجامید.

به‌گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز جمعه ۲۱ بهمن ماه در توئیتر با اشاره به حمایت تعدادی از اعضای کنگره آمریکا از گروهک تروریستی منافقین نوشت: حمایت ۱۶۵ تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یک بار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد. البته‌ عجیب نیست! رژیمی که به تأسیس و استفاده ابزاری از داعش مبادرت کرد، در تداوم حمایت و استفاده ابزاری و سیاسی از قاتلان ۱۷ هزار شهروند ایرانی احساس شرم نمی‌کند!

گفتنی است، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از قطعنامه‌ای حمایت کرده‌اند که ضمن طرح اتهامات تکراری درباره اغتشاشات در ایران حاوی بندهایی در حمایت از گروهک تروریستی منافقین است.

این قطعنامه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان معرفی شد و از حمایت ۱۶۵ قانونگذار از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است. قطعنامه مذکور جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم می‌کند اما از آنچه طرح «مریم رجوی برای آینده ایران خوانده شده حمایت کرده است.

پربیننده ترین خبرها