سخنگوی جنبش جهاد اسلامی: پیروزی انقلاب اسلامی نمونه استثنایی در حمایت از مردم فلسطین بود

شنبه 22 بهمن 1401 - 16:00

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ائتلاف ها در منطقه علیه آرمان فلسطین و به طور کلی امت اسلامی، تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نمونه استثنایی حمایت از ملت و مقاومت فلسطین بود. 

العالم _ ایران

داوود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت و گو با شبکه العالم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ کل منطقه بود. این پیروزی بزرگ در ایران همچنین تاثیر مثبت زیادی بر مقاومت فلسطین داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی از زمان پیروزی خود تا به امروز، رویکرد حمایت مستمر از آرمان فلسطین و مقاومت فلسطین را در تمامی قیام های مردم فلسطین در پیش گرفت از جمله حمایت از قیام سال 1987 و قیام الاقصی و نیز مقاومت کنونی مردم فلسطین.

شهاب ادامه داد: ایران به یک خط ثابت در قبال آرمان فلسطین و حمایت از مقاومت فلسطین متعهد است و این حمایت تنها به حمایت سیاسی محدود نمی شود، بلکه حمایت های معنوی، مالی، نظامی، آموزشی و تسلیحاتی را نیز شامل می شود.

وی افزود: خوب است به یاد آوریم که امام راحل آیت الله خمینی رحمه الله علیه چه کردند آنگاه که سفارت رژیم صهیونیستی را به مردم فلسطین و به سازمان آزادی بخش فلسطین به ریاست یاسر عرفات داد و شاید این اولین سفارت در تمام دنیا بود که به روی مردم در سرزمین فلسطین باز می شد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: علاوه بر آنچه مقاومت فلسطین در نتیجه حمایت ایران به آن رسیده است، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در قدس، امروز پیمان قدس تحت حمایت جمهوری اسلامی شکل گرفته است. همچنین معادله وحدت میدان ها نیز آغاز شده که در مواجهه با عادی سازی، موضوع بسیار مهمی است.

پربیننده ترین خبرها