اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه از 21 هزار نفر گذشت

اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه از 21 هزار نفر گذشت
شنبه 22 بهمن 1401 - 15:54

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که تعداد جانباختگان زلزله مرگبار این کشور به ۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر رسیده و زخمی‌ها ۸۰ هزار و ۱۰۴ نفر شده است.

العالم ـ ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، ضمن با بیان این که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زلزله است، خاطرنشان کرد، تعداد جانباختگان زلزله مرگبار دوشنبه (17 بهمن ماه 1401) در جنوب ترکیه به ۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر رسیده و زخمی‌ها ۸۰ هزار و ۱۰۴ نفر رسیده است.

وی افزود: در بازرسی مناطق زلزله‌زده برای ما روشن شد که با فاجعه بزرگی روبرو هستیم.

اردوغان تصریح کرد، ۱۴ میلیون شهروند ترکیه تحت تاثیر زلزله دوشنبه قرار گرفتند و ممکن است تعداد زلزله‌زدگان در مناطق آسیب‌دیده و اطراف آن به ۲۰ میلیون نفر برسد.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان این که عملیات جستجو و امداد در برخی شهرها و مناطق زلزله‌زده پایان یافته، افزود: «هیچ شهروندی را زیر آوار باقی نخواهیم گذاشت. قول می‌دهیم روند بازسازی را تنها ظرف یک سال تکمیل کنیم». اردوغان گفت ۱۶۰ هزار نیروی جستجو و نجات داخلی و خارجی شبانه‌روز در حال کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی احزاب و نیروهای سیاسی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و روحیه وحدت ندارند. اردوغان همچین از «کشورهای دوست و برادر» که در این فاجعه به کمک ترکیه آمدند، تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها