گذرگاه مرزی ارمنستان و ترکیه پس از ۳۵ سال بازگشایی شد

گذرگاه مرزی ارمنستان و ترکیه پس از ۳۵ سال بازگشایی شد
شنبه 22 بهمن 1401 - 20:06

برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته گذرگاه مرزی ارمنستان و ترکیه بازگشایی و محموله کمک های بشردوستانه مردم ارمنستان راهی مناطق زلزله زده شد.

العالم - ترکیه

تارنمای خبرگراری آناتولی امروز (شنبه) خبر داد که ترکیه در سال ۱۹۸۸ نیز از طریق گذرگاه مرزی آلیکان کمک های بشردوستانه ای را برای مردم زلزله زده ارمنستان ارسال کرده بود و امروز با عبور پنج کامیون حامل آب آشامیدنی و موادغذایی، آمد و شد از این مسیر از سر گرفته شد.

سردار کیلیچ نماینده ویژه آنکارا در امور عادی سازی روابط با ارمنستان در توییتی از مقام های ذی ربط ارمنستانی تشکر کرد و نوشت: کمک سخاوتمندانه مردم ارمنتستان را همیشه به یاد خواهم داشت.

زمین لرزه بزرگی بامداد ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

به گزارش ایرنا، در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

رئیس جمهوری ترکیه امروز با ارائه جدیدترین آمار قربانیان زلزله هولناک این کشور گفت که شمار جانباختگان زلزله به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها