روسیه: ناتو باید به دلیل انفجارهای نورد استریم جلسه اضطراری برگزار کند

روسیه: ناتو باید به دلیل انفجارهای نورد استریم جلسه اضطراری برگزار کند
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 12:45

روسیه با استناد به اظهارات اخیر یک روزنامه‌نگار قدیمی آمریکا را مسئول انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم می‌داند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اواخر روز شنبه گفت ناتو باید یک جلسه اضطراری برای بحث درباره یافته‌های اخیر در خصوص انفجارهای سپتامبر در خطوط لوله گاز نورد استریم برگزار کند.

سیمور هرش، یک روزنامه‌نگار تحقیقی، که در سال 1970 برنده جایزه پولیتزر شد، چهارشنبه هفته گذشته در مطلبی با نقل قول از یک منبع ناشناس گفت غواصان نیروی دریایی ایالات متحده آن خطوط لوله را با مواد منفجره به دستور رئیس جمهور جو بایدن تخریب کردند.

کاخ سفید این موضوع را که ایالات متحده مسئول انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم است - که گاز روسیه را به آلمان می فرستد، «کاملاً نادرست و کاملا زاده تخیل» دانسته است.

سوئد و دانمارک که انفجارها در مناطق انحصاری اقتصادی آنها رخ داده است، به این نتیجه رسیده اند که خطوط لوله به عمد منفجر شده است، اما نگفته اند چه کسی ممکن است مسئول این انفجار باشد.

ایالات متحده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی این حادثه را "یک اقدام خرابکارانه" خوانده اند. مسکو غرب را مسئول این انفجارها می‌داند.

زاخارووا در این خصوص در پلتفرم پیام رسان تلگرام نوشت: «در اینجا بیش از اندازه کافی حقایق وجود دارد: انفجار خط لوله، وجود یک انگیزه، شواهد غیر قابل انکار به دست آمده توسط خبرنگاران.»

او افزود: «پس چه زمانی نشست اضطراری ناتو برای بررسی این وضع تشکیل خواهد شد؟»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها