ترکیه 6 روز پس از زمین‌لرزه اخیر، دستگیری پیمانکاران ساختمانی را آغاز کرد

ترکیه 6 روز پس از زمین‌لرزه اخیر، دستگیری پیمانکاران ساختمانی را آغاز کرد
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 14:05

دولت ترکیه می‌کوشد پیمانکاران مقصر در ساخت و سازهای غیراستاندارد را دستگیر و مجازات کند.

العالم - ترکیه

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، با گذشت شش روز از دو زمین لرزه که جنوب شرق ترکیه و شمال سوریه را ویران کرد، امدادگران همچنان تعدادی از مردم را زنده از زیر آوار بیرون می آورند. همچنین مقامات ترکیه حدود 130 نفر را که گفته می شود در ساخت و ساز ساختمان هایی ویران‌شده دست داشتند، بازداشت یا حکم بازداشت برایشان صادر کردند.

تعداد تلفات زمین لرزه های دوشنبه هفته گذشته تا صبح روز یکشنبه در ترکیه به 28 هزار و 191 نفر - با بیش از 80 هزار مجروح - رسید و انتظار می رود با بیرون آمدن اجساد افزایش یابد.

در حالی که ناامیدی نیز خشم مردم را در بحبوحه تلاش‌ها برای نجات افراد برانگیخته است، تمرکز بر این موضوع افزایش یافته است که چه کسانی مقصر مرگ مردم در این منطقه زلزله‌خیز هستند.

اگرچه ترکیه قوانین ساخت و ساز مطابق با استانداردهای فعلی مهندسی زلزله دارد، این قوانین به ندرت اجرا می شود و به همین دلیل است که هزاران ساختمان بر روی مردم فرو ریخت.

وزیر دادگستری ترکیه متعهد شده است هر کسی را که مسئول این قانون‌شکنی آشکار باشد مجازات کند و دادستان ها جمع آوری نمونه هایی از ساختمان ها برای تجمیع شواهد در مورد مصالح به کار رفته در ساخت و سازها را آغاز کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها