شمار جانباختگان زلزله ترکیه از ۲۹ هزار نفر گذشت

شمار جانباختگان زلزله ترکیه از ۲۹ هزار نفر گذشت
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 19:10

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) از افزایش آمار جان‌باختگان زلزله سحرگاه روز دوشنبه (17 بهمن ماه 1401) در ۱۰ استان جنوبی این کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر خبر داد.

العالم ـ ترکیه

یونس سزر رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد)، با بیان این که شمار جان‌باختگان زلزله سحرگاه روز دوشنبه این کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد، فعالیت های امداد و نجات تا کنون که در هفتمین روز از این زلزله قرار داریم، منجر به انتقال ۱۴۷ هزار و ۹۳۴ نفر از مصدومان و زلزله زدگان در ۱۰ استان قهرمان‌ مارش، کیلیس، دیاربکر، آدانا، عثمانیه، غازیانتپ، شانلی‌اورفا، آدیامان، مالاتیا و هاتای در جنوب ترکیه به مناطق دیگر این کشور شده است.

وی از وقوع ۲ هزار و ۴۱۲ پس لرزه در طول هفت روز اخیر در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۳۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیروی امدادی و ۱۲ هزار و ۳۲۲ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات آواربرداری و امدادی در مناطق زلزله زده مشغول به کار هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اضافه کرد: برای مدیریت بحران زلزله از ۶۷ کشور نیروی امدادی به ترکیه اعزام شده و هم اکنون ۹ هزار و ۳۶۹ نیروی امداد و نجات خارجی در مناطق فاجعه زده ترکیه مشغول انجام خدمات امداد و نجات هستند.

وی افزود: برای عملیات امداد و نجات و مدیریت بحران زلزله در جنوب ترکیه، ۷۰ فروند هواپیما، ۱۶۷ فروند بالگرد، ۲۴ فروند کشتی، ۴۵ پهپاد کوچک و ۹ پهپاد بزرگ به همراه ۳۱۹ آشپزخانه سیار، ۸۶ وسیله نقلیه پذیرایی، ۸۳ واحد حمام در مناطق زلزله زده فعال شده است.

سزر همچنین با اشاره به اعزام ۲ هزار و ۵۵۲ نیروی روانشناس و مددکار اجتماعی با ۳۸۴ دستگاه خودرو به مناطق زلزله زده برای خدمات حمایتی روانی و اجتماعی اظهار کرد: خسارت و تخریب زلزله در ۱۰ استان جنوبی ترکیه و حجم تخریبات آن در مساحت ۵۰ کیلومتری خط زلزله بسیار عمیق و زیاد است.

پربیننده ترین خبرها