هک اطلاعات دانشگاه صهیونیستی تخنیون/ گروه مهاجم خواستار 80 بیتکویت برای آزادسازی اطلاعات شد

هک اطلاعات دانشگاه صهیونیستی تخنیون/ گروه مهاجم خواستار 80 بیتکویت برای آزادسازی اطلاعات شد
يکشنبه 23 بهمن 1401 - 21:15

دانشگاه صهیونیستی «تخنیون» ضمن تأیید هک اطلاعات این دانشگاه، اعلام کرد که نگران است گزارش‌های این دانشگاه درباره ارتباط با صنایع دفاعی رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاده باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

سخنگوی دانشگاه صهیونیستی «تخنیون»، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد که مؤسسه علمی-کاربردی این دانشگاه هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

بنابر گزارش وبگاه «پانت»، سخنگوی دانشگاه تخنیون گفت که یک گروه هکری موسوم به «Darkbit» مدعی شده است که در پشت این حمله قرار دارد.

او اشاره کرد که سیستم‌های رایانه‌ای به منظور بررسی حمله به صورت پیشگیرانه قطع شده‌اند و مقامات دانشگاه نگران درز اطلاعاتی از این دانشگاه در مورد همکاری با صنایع دفاعی رژیم صهیونیستی می‌باشند.

طبق این گزارش، کارشناسان برآورد می‌کنند که هکرها توانسته‌ باشند به اطلاعات زیادی از سرورهای دانشگاه تخنیون دست پیدا کرده باشند.

پانت به نقل از منابع صهیونیستی همچنین اضافه کرد که مقامات دانشگاه نگران هستند هکرها پایگاه داده مربوط به آن دسته اسناد ثبت اختراعاتی را که در مراحل پایانی قرار داشتند، به دست آورده باشند.

در همین راستا پایگاه اطلاع رسانی عبری زبان وای نت (ynet) خبر داد، پیامی را از طریق پست الکترونیکی برای مسئولین دانشگاه دریافت کرده است که گروه هکری دارک بیت خواستار 80 بیتکویت برای آزادسازی اطلاعات شده است.

هکرها در پیام خود نوشته‌اند: رژیم نژاد پرست باید بهای جنایات خود را بپردازد.

گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان از داخل دانشگاه حکایت از آن دارد که مسئولین دانشگاه امتحانات امروز را به هر نحو ممکن برگزار کردند اما امتحانات فردا و پس فردا لغو به اوایل ترم بهار موکول شده است.

اعلامیه‌‌هایی نیز در سرتاسر دانشگاه منتشر شده است که از دانشجویان خواسته شده است، با رایانه‌های شخصی خود وارد شبکه دانشگاه نشده و تا اطلاع ثانوی از ورود به پست الکترونیک خود هم امتناع کنند.

هکرها تهدید کردند در صورتی که دانشگاه 80 بیتکوین درخواستی آنها را ظرف 48 ساعت نپردازد این مبلغ 30 درصد افزایش خواهد یافت و اگر ظرف 5 روز به خواست آنها توجه نشود، تمامی اطلاعات موجود در سرورهای تخنیون را در شبکه اینترنت در معرض فروش قرار خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها