آمریکا یک شی پرنده دیگر را ساقط کرد

آمریکا یک شی پرنده دیگر را ساقط کرد
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 08:04

نیروی هوایی آمریکا یک شی پرنده ناشناس را بر فراز دریاچه هورون در کانادا ساقط کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، نیروی هوایی آمریکا یک شیء پرنده ناشناس را که از ایالت مونتانا تا دریاچه میشیگان تحت رصد بود، بر فراز دریاچه هورون در کانادا ساقط کرد.
یک جنگنده F-۱۶ نیروی هوایی آمریکا شی پرنده ناشناس را در ارتفاع ۲۰ هزار پا مورد هدف قرار داد. به گفته خلبان، شی ساقط شده دارای شکلی هشت ضلعی بوده است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند این شی پرنده در دریاچه هورون در کانادا سقوط کرده است و در روزهای آینده برای تحقیقات بیشتر بازیابی خواهد شد و مورد تحلیل اطلاعاتی قرار خواهد گرفت.
این شی پرنده چندمین شی ناشناس در آسمان آمریکا به شمار می‌رود که در یک هفته اخیر شناسایی و سرنگون می‌شود. کمتر از یک روز پیش نیز، فرماندهی پدافند هوایی آمریکای شمالی (norad) در بامداد یکشنبه از کشف یک شی مبهم دیگر در ارتفاع بالا بر فراز شمال کانادا خبر داده بود. این فرماندهی اعلام کرد که جسم پرنده‌ای را در ارتفاع بالا بر فراز شمال کانادا رصد کرده است. فرماندهی شمالی در عین حال افزود نمی‌تواند جزئیات بیشتری را ارائه کند. در همان زمان نیز نخست وزیر کانادا از سرنگونی یک شی نامشخص بر فراز این کشور خبر داد.
این در حالی است که کاخ سفید بامداد شنبه از سرنگونی یک شی پرنده در آسمان آب‌های آلاسکا توسط ارتش آمریکا خبر داده بود.
ژنرال گلن وان هرک، فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا و دفاع هوافضای آمریکای شمالی ارتش ایالات متحده اطلاعات جدیدی در مورد کشور مبدا یا مشخصات فیزیکی یا مکانیکی سه شی که در سه روز گذشته بر فراز آمریکای شمالی ساقط شده اند، در اختیار رسانه ها قرار نداد.
وی در این خصوص به خبرنگاران گفت: «من قصد ندارم آنها را بالن دسته بندی کنم. ما آنها را به دلیلی شی می نامیم. ... من نمی‌توانم بگویم آنها چگونه در ارتفاع حرکت می کنند. این می تواند نوعی بالن گازی در داخل یک سازه باشد یا می تواند نوعی سیستم محرکه باشد. اما به وضوح آنها قادر به بالا ماندن هستند.»
وان هرک تاکید کرد مقامات، کشور مبدا اشیای سقوط کرده در روزهای اخیر را نمی شناسند و کوشید آنها را از بالن نظارتی مشکوک چینی که ارتش آمریکا هفته گذشته در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون کرد، متمایز کند.

پربیننده ترین خبرها