رییس جمهور: ٢٠ تفاهم‌نامه در سفر به چین به امضا می‌رسد

رییس جمهور: ٢٠ تفاهم‌نامه در سفر به چین به امضا می‌رسد
دوشنبه 24 بهمن 1401 - 19:26

رییس جمهور در آستانه سفر به چین از امضای ٢٠ تفاهم نامه در زمینه‌های مختلف میان تهران و پکن خبر داد.

العالم - ایران

آیت الله سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب پیش از عزیمت به چین در پاویون فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور کشور دوست چین انجام می‌شود در این سفر ابتدا اجرایی شدن سند راهبردی ۲۵ ساله که بین ایران و چین دنبال خواهد شد.

وی افزود: با چین ارتباطات زیادی داریم اما از ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقای سطح روابط به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری غفلت شد و متاسفانه در این راستا یک عقب‌ماندگی جدی داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: کشوری چون چین و ایران هر کدام دارای ظرفیتهای بسیاری هستند و به عنوان دو کشور مستقل، منافع مشترکی در منطقه و جهان دارند می‌توانند ارتباطات بیشتری داشته باشند. بر این اساس ما باید عقب ماندگی که تاکنون در ارتباط با چین وجود داشته جبران کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: برای جبران این عقب ماندگی باید ظرفیت‌های دو کشور به ویژه در موضوع تبادل تجاری و اقتصادی به شکل دقیق شناخته شود در اراده دو کشور توسعه و ارتقای سطح روابط دیده می‌شود.

آیت الله رییسی گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، انرژی و مالی پولی با چین ارتباط داریم این روابط باید دنبال شود وزیران ما هم در این سفر تفاهم نامه‌هایی را به امضا خواهد رساند.

وی افزود: بر این اساس ٢٠ تفاهم نامه به امضای مسئولان و مقامات عالی دو کشور می‌رسد.

رئیس‌ جمهور امشب در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود به پکن سفر کرد. این دهمین سفرخارجی آیت الله رئیسی در یک سال و نیم اخیر است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها