گزارش خبرنگار العالم از بحران عملیات امداد و نجات در زلزله ترکیه

گزارش خبرنگار العالم از بحران عملیات امداد و نجات در زلزله ترکیه
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 20:54

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، بحران واقعی پیش روی ترکیه پس از  11 روز از فاجعه زلزله، ادامه عملیات امداد و نجات است، زیرا روز به روز امکان عملیات امداد و نجات مصدومان کم رنگ و پیچیده تر می شود.

العالم ترکیه

نضال البرعی خبرنگار العالم در گزارشی از شهر قهرمان‌مرعش ترکیه خاطرنشان کرد، به دلیل گذشت بیش از یک هفته از زمان وقوع زلزله ادامه عملیات امداد و نجات روز به روز پیچیده‌تر می‌شود، به ویژه پس از ورود ترکیه به یازدهمین روز وفوع این فاجعه شانس برای نجات مصدومان از زیر آوار کم رنگ تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌هایی از سراسر دنیا به ترکیه گسیل می شود به طوری که 99 کشور به آنکارا کمک کرده‌اند و همچنان کاروان‌های کمک‌رسانی پی در پی برای زلزله زدگان ترکیه در حال گسیل است.

خبرنگار العالم تصریح کرد، بحران واقعی پیش روی همه زلزله زدگان، مساله گذشت زمان است که ادامه عملیات موفق امداد و نجات و دسترسی به مفقودین را در یازدهمین روز از وقوع این فاجعه با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: در منطقه ای که حضور داریم، 60 نفر از جان باختگان یا در همان لحظات اولیه زلزله و یا پس از گذشت زمان جانشان را از دست دادند.

خبرنگار العالم گفت: ساعاتی پیش یک جسد از زیر آوار خارج شد، هنوز یک خانواده در آنجا گرفتار شده اند، همه زلزله زدگان در اینجا منتظر تیم های امدادی هستند تا بتوانند لااقل اجساد را خارج کنند، زیرا حسگرها دیگر صدای قلب و هیچ صدای انسان زنده را از زیر آوارها نمی شنوند به همین دلیل در بعضا ماشین آلات سنگین کار خود را برای آوار برداری شروع کرده اند.

وی افزود: زمانی که احتمال وجود مفقودین هست و صدا یا ضربان قلب آنها شنیده می شود، عملیات دستی و با ابزار ساده آغاز می شود، اما اکنون ماشین آلات در حال فعالیت است زیرا دیگر امیدی به زنده ماندن افراد نیست . این وضعیت در بسیاری از مناطق زلزله زده قهرمان مرعش ترکیه، به ویژه در روز یازدهم این فاجعه مشاهده می شود.

خبرنگار العالم در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد، درحال حاضر همه در اینجا درباره مسائل مربوط به امداد و بازسازی صحبت می کنند، اما موضوعی که بحث داغ در ترکیه است این است که این ساختمان ها چرا سقوط کرده و تخریب شدند و چگونه می توان مقصران این خسارات را بازخواست کرد.

پربیننده ترین خبرها