در واکنش به خبرسازی کاخ سفید در مورد ارتباط دادن رهبر القاعده به ایران؛

امیرعبداللهیان: ارتباط رهبر القاعده با ایران خنده‌آور است؛ آمریکا آدرس غلط ندهد

امیرعبداللهیان: ارتباط رهبر القاعده با ایران خنده‌آور است؛ آمریکا آدرس غلط ندهد
پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 - 19:16

وزیر امور خارجه گفت: به مقامات کاخ سفید توصیه می‌کنم بازی شکست خورده ایران هراسی را متوقف کنند، خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است. آدرس غلط ندهید!

العالم - ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۷ بهمن ماه در واکنش به ادعای بی اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که مدعی حضور «سیف العدل» سرکرده گروهک تروریستی القاعده در ایران شده در توئیتر نوشت: به مقامات کاخ سفید توصیه می‌کنم بازی شکست خورده ایران هراسی را متوقف کنند، خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است.

وی همچنین افزود: به وجود آورندگان القاعده و داعش، مسؤول و عامل رشد تروریسم در جهان هستند.

وزیر خارجه خطاب به دولتمردان کاخ سفید عنوان کرد: آدرس غلط ندهید!

در پی اظهارات بی پایه و اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که مدعی حضور سیف العدل سرکرده القاعده در ایران شده است، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در یک رشته توئیت ضمن رد کردن این ادعای کذب، اعلام کرد: شبکه جهانی القاعده بعد از مرگ اسامه بن لادن برچیده شده و این سازمان دیگر وجود ندارد، ولی ایدئولوژی افراطی آن همچنان وجود دارد و پابرجا است.

در این توئیت همچنین عنوان شده است: داعش جای القاعده را گرفته و شکل جدیدی از تروریسم را ایجاد کرده است.

این نمایندگی همچنین در توئیت دیگری عنوان کرده است: گفتنی است که آدرس به اصطلاح - رهبر (سرکرده) تازه منصوب شده القاعده - نادرست است. این اطلاعات غلط و نادرست می‌تواند به صورت بالقوه مانع از تلاش‌ها در جهت مبارزه با تروریسم شود.

پربیننده ترین خبرها