تظاهرات هزاران نفری در مرکز «مونیخ» علیه کنفرانس امنیتی +فیلم

شنبه 29 بهمن 1401 - 20:02

هزاران نفر در مرکز مونیخ علیه کنفرانس امنیتی که در این شهر در حال برگزاری است تظاهرات کردند و خواستار صلح و توقف کمک‌های نظامی به اوکراین شدند.

العالم ـ اروپا

کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی برگزار می‌شود که هزاران معترض با تجمع در میدان «کارلسپلاتز» در «مونیخ» تظاهرات برپا کردند و شعارهایی علیه کمک نظامی به اوکراین سر دادند و خواستار صلح شدند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، در مونیخ، مردم با بنرهایی به خیابان آمدند که بر روی آن نوشته شده بود: «نه به ارسال تانک‌های آلمانی به جبهه شرقی»، «مبارزه علیه فاشیسم» و «بایدن به جهنم برود».

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که معترضان خواستار توقف عرضه سلاح به اوکراین هستند و شعار اصلی تجمع‌کنندگان این است که «ما صلح می‌خواهیم».

تظاهرات علیه کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی برگزار می‌شود که رهبران کشورهای غربی همچنان در این نشست بر تداوم حمایت نظامی از اوکراین در مقابل روسیه تأکید می‌کنند.

در همین راستا، «کامالا هریس»،معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارتی تند علیه روسیه گفت: «هر چقدر هم زمان بگذرد، واشنگتن از کی‌یف حمایت خواهد کرد. پس از گذشت یک سال از جنگ اوکراین، روسیه اکنون ضعیف‌تر شده است. عدالت باید در جنگ کنونی در اوکراین برقرار شود.»

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس نیز در این کنفرانس امنیتی گفت: «ما از اوکراین برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم. تسلیحاتی که ما ارسال می‌کنیم، روسیه را بازخواهد داشت.»

کنفرانس امنیتی مونیخ امسال در شرایطی برگزار شده است که برگزارکنندگان این کنفرانس از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و روسیه دعوت نکرده‌اند.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع نکرده‌اند بلکه با تشدید کمک‌های نظامی به اوکراین به آتش جنگ این کشور دامن زده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها