سوریه خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف تجاوزهای تل‌آویو شد

سوریه خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف تجاوزهای تل‌آویو شد
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 14:58

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به این کشور، خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف تجاوزهای تل‌آویو شد.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه، امروز (یکشنبه، 19 فوریه) با انتشار بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی در دمشق واکنش نشان داد و اعلام که این تجاوزهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که سوریه در حال التیام‌بخشیدن به زخم‌های خود پس از زلزله اخیر و خاکسپاری شهدای خود و دریافت تسلیت و حمایت‌های بشردوستانه و بین‌المللی است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این تجاوز رژیم صهیونیستی در چارچوب هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی سوریه از جمله منازل، مراکز خدماتی، فرودگاه‌ها و بنادر و ایجاد رعب و وحشت میان مردم سوریه است که هنوز برای تبعات فاجعه‌بار زلزله در رنج هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «این تجاوز همزمان با تجاوزهای داعش در حومه شرقی استانی حمص که به شهادت ده‌ها شهروند منجر شد، صورت گرفت».

بنا بر این بیانیه، سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت انتظار دارد که این تجاوزات و جنایات اسرائیل را محکوم کند و تدابیر لازم را برای بازدارندگی و بازخواست عاملان آن و مجازاتشان و نیز جلوگیری از تکرار شدن آن اتخاذ کند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: «تداوم حملات و جنایات وحشیانه این رژیم تروریستی و اشغالگر علیه مردم فلسطین و سوریه تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است و مستلزم اقدام فوری بین‌المللی برای توقف اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در خاک سوریه است».

پربیننده ترین خبرها