روسیه با استراتژی «مار آناکوندا» پیروز نبرد در اوکراین است

روسیه با استراتژی «مار آناکوندا» پیروز نبرد در اوکراین است
يکشنبه 30 بهمن 1401 - 18:47

کارشناسان گفتند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استراتژی خود را در جنگ اوکراین تغییر داده و اهداف اصلی این جنگ عملا محقق شده است.

العالم – نظرکده

محققان سیاسی می گویند که پوتین استراتژی خود در جنگ اوکراین را از خرس روسی به استراتژی مار آناکوندا تغییر داده است.

کارشناسان معتقدند، استراتژی روسیه، خرس روسی بود، زمانی که خرس روسی وارد منطقه ای می شود آن را از بین می برد، اما پوتین در زمان حاضر در اوکراین در حال اجرای استراتژی مار آناکوندا است که به معنای محاصره حریف و خفه کردن او تا حد مرگ است.

علت آن است که پوتین با 300 هزار سرباز نمی تواند حتی نیمی از اوکراین را اشغال کند به همین دلیل استراتژی خود را بر محاصره شهرهای اصلی بنا نهاد لذا امروز شهر باخموت تقریباً سقوط کرده است، پس اشغال این شهر به مصلحت پوتین نیست بنابراین آن قدر این شهر را محاصره می کند تا تسلیم شود.

در این میان کارشناسان روسی معتقدند که کشورشان می تواند به مدت سه سال به این الگوی نبرد ادامه دهد بدون اینکه تحت تاثیر قرار گیرد، در حالی که اروپا، آمریکا و ناتو نمی توانند تا پایان سال 2023 به جنگ ادامه دهند لذا نبرد اوکراین به نبرد زمان تبدیل شده است.

روسیه زیرساخت های اوکراین و سلاح هایی را که غرب برای اوکراین می فرستد را نابود و سربازان اوکراینی را در شهرها آنقدر محاصره می کند تا شهرها به طور خودکار سقوط کنند، علاوه بر همه اینها، غرب دیگر تحمل جنگ را نخواهد داشت به این دلیل که اروپایی ها با جنگ با روسیه مخالفند.

کارشناسان یادآور شدند که به همین دلیل غرب اوکراین را قربانی می کند تا روسیه را از تغییر معادلات بین المللی باز دارد، چرا که این جنگ نه نبرد میان روسیه و اوکراین بلکه جنگ روسیه با غرب می باشد.

کارشناسان درباره ارسال سلاح از سوی غرب برای اوکراین گفتند که این اقدام برای پیروز شدن نظامی اوکراین انجام نمی شود بلکه برای مقابله با روسیه، از بین بردن توانمندی های آن، افزایش تلفات روسیه و طولانی شدن نبرد است. به امید اینکه راه مناسبی برای برون رفت از بحران برای غربی پیدا شود زیرا شرایط فعلی اجازه نمی دهد که غرب یا اوکراین در این جنگ پیروز شوند.

این در حالی است که روس ها با صبر و آرامش در مسیر تصرف اراضی، خودداری از نبردهای بزرگ و ثبت دستاوردهای عظیم فعالیت می کنند و به دنبال اشغال کییف نیستند بلکه به دنبال تغییر معادله بزرگ بین المللی از طریق این نبرد هستند.

البته در این میان غرب اجازه نمی دهد پیروزی‌های روسیه در جنگ اوکراین باعث به خطر افتادن معادله های بین المللی و از بین رفتن سیطره غرب بر اوضاع شود لذا حتما اوکراین را قربانی می ‌کنند.

آمریکا وقتی که در ویتنام، عراق یا مناطق دیگر می جنگید، تابوت های سربازانش را به آمریکا پس می فرستاد اما این بار در جنگ اوکراین این تابوت سربازان اوکراین است که در اوکراین باقی می ماند.

به گفته کارشناسان، دو هدف اصلی پوتین در جنگ اوکراین محقق شده است، اول اینکه ارتش اوکراین دیگر توانایی جنگ نداشته باشد و دوم اینکه اوکراین از این به بعد یک کشور بی طرف باشد و قادر به جانبداری از هیچ طرفی نباشد.

آنان گفتند که جنگ پوتین باعث شده که هیچ نوع سلاح اوکراینی در خاک اوکراین باقی نماند و سلاح هایش فقط ارسالی از سوی غرب باشد که البته غرب نیز نمی تواند تا ابد به این روند ادامه دهد به همین دلیل توانایی اش برای ارسال سلاح به اوکراین تمام شده و از رژیم صهیونیستی، کره جنوبی و بقیه خواستار ارسال سلاح شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها