شمار قربانیان زلزله اخیر ترکیه و سوریه به 8 نفر رسید

شمار قربانیان زلزله اخیر ترکیه و سوریه به 8 نفر رسید
سه شنبه 2 اسفند 1401 - 14:01

کانون این زمین لرزه در شهر دفنه در استان هاتای ترکیه، هم مرز با سوریه بود.

العالم - ترکیه

به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات و رسانه‌ها روز سه‌شنبه اعلام کردند زلزله اخیر که دو هفته پس از زمین‌لرزه ویرانگر ترکیه و سوریه رخ داد، تاکنون در دو کشور هشت قربانی به جا گذاشته است. در زمین‌لرزه نخست، حدود 45 هزار نفر جان باختند.

مقامات مدیریت بلایای ترکیه اعلام کردند در پی زمین‌لرزه 6.4 ریشتری روز دوشنبه 6 نفر کشته و 294 نفر مجروح شدند که حال 18 نفر وخیم است. رسانه‌های سوریه نیز اعلام کردند در سوریه، یک زن و یک دختر بر اثر وحشت ناشی از زلزله در استان‌های حماه و طرطوس جان خود را از دست دادند.

کانون این زمین لرزه در شهر دفنه در استان هاتای ترکیه، هم مرز با سوریه بود. این زلزله همچنین در اردن، قبرس، سرزمین‌‍های اشغالی، لبنان و تا مصر احساس شد و پس از آن زلزله‌ای دیگر به بزرگی 5.8 ریشتر و ده ها پس لرزه رخ داد.

هاتای یکی از تخریب‌شده‌ترین استان های ترکیه در زلزله 7.8 ریشتری بود که در 6 فوریه رخ داد. هزاران ساختمان در این استان ویران شدند و زلزله روز دوشنبه نیز به ساختمان ها آسیب بیشتری وارد آورد. دفتر فرماندار در آنتاکیا، قلب تاریخی هاتای نیز در زلزله دوم آسیب دید.

مقامات به زلزله زدگان هشدار داده اند که به بقایای خانه های خود نروند، اما مردم این کار را انجام داده اند تا آنچه را که می توانند از زیر آوار بیرون آورند. آنها به همین دلیل گرفتار زلزله اخیر شدند.

پربیننده ترین خبرها