در گفتگو با العالم مطرح شد؛

سخنگوی جنبش 25 ژوئیه تونس: بازداشت‌های اخیر در راستای خنثی‌سازی توطئه ترور رئیس‌جمهور و سایر شخصیت‌های سیاسی بود/ مخالفان به دنبال بحران اقتصادی در تونس بودند

سخنگوی جنبش 25 ژوئیه تونس: بازداشت‌های اخیر در راستای خنثی‌سازی توطئه ترور رئیس‌جمهور و سایر شخصیت‌های سیاسی بود/ مخالفان به دنبال بحران اقتصادی در تونس بودند
سه شنبه 2 اسفند 1401 - 21:12

محمود بن مبروک سخنگوی جنبش 25 ژوئیه گفت که بازداشت هایی که  قیس سعید رئیس جمهور تونس انجام داد علیه اشخاصی بود که در به هم زدن اوضاع کشور نقش داشتند.

العالم – تونس

محمود بن مبروک سخنگوی جنبش 25 ژوئیه در برنامه ضیف و حوار شبکه خبری العالم اظهار داشت: حزب ما یک حزب سیاسی مستقل است که از سال 2019 تاسیس شد و ادامه جنبش اصلاحات در تونس است، این جنبش به قیس سعید، رئیس جمهور برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری همان سال کمک کرد اما در سال 2021 نیز از طریق فیسبوک مردم را به جنبش خیابانی فراخواند.

وی خاطر نشان کرد که این جنبش سخنگوی رئیس جمهور نیست، بلکه نماینده جنبش 25 ژوئیه است به همین دلیل این حزب، حزب سعید نیست، بلکه سعید یکی از اعضای آن است، پس وقتی حق با او باشد ما می گوییم حق با اوست اما وقتی اشتباه کند، این حزب از او انتقاد می کند.

مبروک تاکید کرد که هدف جنبش 25 ژوئیه ایجاد فرصت های برابر، تساوی حقوق و آزادی های برابر برای همه مردم است.

وی درباره بازداشت های اخیر توسط سعید گفت كه جنبش و حتی مردم تونس هنگامي كه در 25 ژوئيه بيرون آمدند خواستار محاکمه مقام‌های دولت سابق شدند لذا این جنبش حامی اعمال قانون برای همه مردم است.

مبروک تصریح کرد که وقتی اطلاعاتی درباره تلاش برای ترور سعید و سرنگونی دولت منتشر شد، بازداشت‌ها شروع شد چرا که برخی قصد داشتند همزمان با اجرای این توطئه، برخی از شخصیت های حقوقی سیاسی و نظامی را نیز ترور کنند که به همین دلیل هر شخصی که در این توطئه نقش داشت، بازداشت شد.

وی خاطر نشان کرد که یکی از بخش های مهم این توطئه آن بود که قرار بود تجار با خالی کردن بازار از مواد غذایی اساسی جامعه تونس را علیه سعید بشورانند تا مردم عدم تمایل خود به حکومتش را اعلام نمایند که این توطئه با بازداشت عاملانش خنثی شد.

پربیننده ترین خبرها