رئیسی: قرآن کریم جلوه تمام عیار رحمت الهی است/ دشمن تلاش دارد استیصال خود از ضربه زدن به جامعه اسلامی را با اهانت به قرآن نشان دهد

رئیسی: قرآن کریم جلوه تمام عیار رحمت الهی است/ دشمن تلاش دارد استیصال خود از ضربه زدن به جامعه اسلامی را با اهانت به قرآن نشان دهد
چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 22:00

رئیس جمهور با بیان اینکه پناه جامعه ما به قرآن است و دشمن که از این ناحیه ضربه خورده به دنبال آن است تا کینه، استیصال و ورشکستگی خود را با اهانت به قرآن نشان دهد، اظهار داشت: امروز برخی در مغرب زمین در بن‌بستی فرهنگی گرفتار شدند که برای خروج از آن سراغ اهانت به قرآن و پیامبر اسلام رفته‌اند.

العالم _ ایران / فرهنگی

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: قرآن و نبی مکرم اسلام (ص) مایه هدایت برای همه مردم هستند، لکن انسان‌های پرهیزگار و متقی که دلشان را برای هدایت‌ها، نورانیت و پذیرش آیات آسمانی و هدایت‌های پیامبر آماده کرده‌اند، از این هدایت بهره‌مند می‌شوند.
رئیس جمهور با بیان اینکه انسان‌های آماده برای پذیرش هدایت قرآن و رسول یک امت هستند، افزود: امت جمع افرادی است که هدف دارند، توقف و ایستایی ندارند و حرکت و صیرورت آنها به طرف حق است. امت پویایی دارد و هرگز حرکت ارتجارعی و رو به عقب نداشته و همواره به طرف پیشرفت و تعالی در حال حرکت است.
رئیسی برخورداری از امام و مقتدا را ویژگی دیگر امت برشمرد و اظهار داشت: امام امت از همه ظرفیت‌های امت برای رساندن او به مقاصد عالی و متعالی بهره می‌برد و تلاش می‌کند که نفوس مستعده را در مسیر حق تربیت کند.
رئیس جمهور قرآن را جلوه تمام عیار رحمت حق توصیف و تصریح کرد: خداوند انسان را در دو مرحله خلق کرد؛ ابتدا جسم و سپس روح و جان او را آفرید. انسانیت انسان در گرو تعلیم قرآن و ارتباط با وحی و پروردگار است.
آیت‌الله رئیسی با طرح این سوال که آیا همه ۸ میلیارد نفری که روی کره زمین زندگی می‌کنند، از ماهیت و حقیقت انسانی برخوردارند، اضافه کرد: نوع بشر به میزان کسب جایگاه ربانی و خدایی می‌تواند از مراتب انسانیت و خلیفه‌اللهی بهره‌مند و افکار، اندیشه‌ها و عمل او الهی شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه در ادامه سخنانش رمز وحدت، عزت و اقتدار و نیز عامل نجات‌بخش جامعه اسلامی ما را توجه به قرآن دانست و خاطرنشان کرد: اگر قرآن پناه همگان باشد، هیچ‌کس احساس یاس، ناامیدی و فرسودگی نمی‌کند، چرا که قرآن همواره انسان را دعوت به امید و حرکت می‌کند.
وی یاس را القای شیطان توصیف کرد و گفت: وجود پیامبر گرامی اسلام و قرآن کریم امیدبخش بوده و به دنبال ساخت جامعه‌ای پویا و بانشاط هستند که در آن انسان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نه متاثر که موثر باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه شخصیت انسان موثر در پرتو قرآن است که شکل می‌گیرد، افزود: بر همین اساس است که انسانیت انسان با تعلیم قرآن و در پرتو ارتباط با وحی شکل می‌گیرد. جایگاه قرآن در ساختن شخصیت فرد و هویت جامعه و هدایت آنها بسیار مهم است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه انسان و جامعه قرآنی نه به کسی ظلم می‌کند و نه ظلم‌پذیر است، اظهار داشت: قرآن به دنبال ساختن جامعه‌ای است که روی پای خود بیایستد و نه ظلم کند و نه ظلم‌پذیر باشد. طبیعتا دشمنان چنین جامعه‌ای را نمی‌پسندند و برای از پا درآوردن آن تلاش می‌کنند، اما در برابر جامعه‌ای که پناه و ملجا او قران و نبی اعظم (ص) است،‌ کاری نمی‌تواند از پیش ببرد.
رئیس جمهور اضافه کرد: امروز جامعه ما پناهش به قرآن است و دشمن که از این ناحیه ضربه خورده به دنبال آن است تا کینه، استیصال و ورشکستگی خود را با اهانت به قرآن نشان دهد. امروز برخی در مغرب زمین در بن‌بستی فرهنگی گرفتار شدند که برای خروج از آن سراغ اهانت به قرآن و پیامبر اسلام رفته‌اند، در حالی که اهانت به قرآن و نبی مکرم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیای الهی و اهانت به انسان و آزادی است.
رئیسی در ادامه با تاکید بر بیان در پرتو تبیان مفهوم می‌یابد و الا هر سخنی بیان نیست، تصریح کرد: امروز قرآن نه فقط مورد توجه دو میلیارد مسلمان بلکه مورد توجه همه ادیان ابراهیمی و توحیدی و همچنین همه انسان‌های آزاده است؛ اهانت به این کتاب مقدس اهانت به انسان و بشریت است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش تشکیل چنین نشست‌هایی را برای نشان دادن چهره‌های قرآنی بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران اسلامی مادر تمام مسابقات قرآنی در دنیا است. دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات در سازمان اوقاف تجربیات بسیار ارزشمندی در این زمینه دارند و آماده انتقال این تجربیات به همه کشورها و همه مجموعه‌های قرآنی هستند.
آیت‌الله رئیسی برگزار کنندگان مسابقات بین المللی قرآن کریم را شایسته قدردانی و تشویق دانست و با بیان اینکه امروز حافظان، قاریان و خادمان قرآن پرچمداران اسلام هستند، بر ضرورت برگزاری این مسابقات به صورت استانی و سازمانی، بویژه در سطح مدارس و میان دانش آموزان تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها