الحوثی: دشمنان در تجاوز به یمن مرتکب نسل کشی شدند/ نقش آفرینی منفی آمریکا در گفت‌و‌گوها/ موضع ایران درباره فلسطین شرافتمندانه است

الحوثی: دشمنان در تجاوز به یمن مرتکب نسل کشی شدند/ نقش آفرینی منفی آمریکا در گفت‌و‌گوها/ موضع ایران درباره فلسطین شرافتمندانه است
پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 18:01

سیدعبدالملک الحوثی یاد شهید صالح الصماد را در سالگرد شهادتش گرامی داشت و از وی به عنوان الگوی همیشه زنده فداکاری و ایثار یاد کرد.

العالم - یمن

سیدعبدالملک الحوثی در سخنرانی به مناسبت سالگرد شهادت شهید صالح الصماد گفت: این شهید به رغم آنکه در جایگاه رئیس شورای عالی سیاستگذاری بود اما دارای روحیه یک سرباز بود، وی همواره به فکر خدمت به مردم و دارای رابطه ای قوی با مردم و دارای توانمندی فوق العاده ای برای ایجاد وحدت ملی بود.

وی افزود: سالگرد شهید صماد در واقع رمز پایداری است مظلومیت شهید الصماد یادآور مظلومیت ملت عزیز ماست.

دشمنان دست به نسل‌کشی در یمن زدند

سید عبدالملک الحوصی همه اقدامات دشمن را وحشیانه و جنایتکارانه توصیف کرد به گونه ای که برای محافل بین‌المللی نیز این موضوع عیان شده است، در تجاوز وحشیانه دشمن ده‌ها هزار یمنی به قتل رسیدند و دشمن مرتکب نسل کشی شد در این تجاوزگری دشمنان تمام آثار حیات در یمن را هدف قرار دادند، هیچ چیزی نمی تواند جنایت‌های وحشیانه در این تجاوزگری را توجیه کند.

وی افزود: هر کسی که وجدان داشته و دارای ارزش های انسانی باشد باید درباره جنایت های وحشیانه ای که علیه ما صورت گرفت موضع گیری کند بدترین درد و مصیبتی که به خاطر محاصره و تحریم علیه ملت ما تحمیل شد، مشکلات بهداشتی و درمانی است هر چه ائتلاف متجاوز برای تضعیف مردم ما کوشید این مردم قوی تر شدند.

رهبر انصارالله یمن گفت: دشمن به توطئه برای تجزیه یمن ادامه می‌دهد ائتلاف متجاوز تصور می‌کرد با هدف قرار دادن این شهید بزرگوار، خلأ ایجاد می کند و می تواند به اهداف خود برسد، در نتیجه نبرد توانستیم عمق استراتژیک مرزهای کشورمان را حفظ کنیم.

نقش کلیدی آمریکا در تجاوز به یمن

الحوثی ادامه داد: آمریکا همواره نقش کلیدی در تجاوز به یمن را داشته است و مقامات سعودی و امارات، مجریان این توطئه بودند، آمریکا و مزدورانش در منطقه امیدوار بودند با هدف قرار دادن شهید الصماد مردم یمن را وادار به تسلیم کنند، دشمن حتی مراسم تشییع الصماد را هدف بمباران هوایی قرار داد تا مانع برگزاری آن شود اما تلاش های دشمن برای در هم شکستن اراده مردم یمن، با شکست مواجه شد.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: ما باید برای هماهنگی میان افکار عمومی در سطح جامعه و تحکیم هویت ایمانی مردم خود تلاش کنیم، در این راستا شهدا بهترین الگو برای مردم و ما در زمینه فداکاری هستند، در مرحله کنونی، گفتگوها میان طرفین با میانجیگری عمان در جریان است؛ مسئولیت این جنگ و آثار ویران گر آن برعهده ائتلاف متجاوز زیرا آنها متجاوز و آغاز کننده تجاوز به خاک یمن بودند.

آمریکا از ادامه جنگ علیه یمن سود می برد

سیدعبدالملک الحوثی تصریح کرد: آمریکا از ادامه جنگ علیه یمن سود می برد زیرا از این جنگ برایش سود مالی ناشی از فروش سلاح به همراه می آورد و طرح های خود را برای نابودی منطقه اجرا می کند، عربستان، امارات و مزدوران آنها اگر بر شهر یا استانی در یمن تسلط می یافتند، آن را بلافاصله به آمریکایی ها تحویل می دادند تا پایگاهی در آنجا احداث کنند. واشنگتن با همه توان خود به دنبال اشغال خاک یمن است و تلاش می‌کند مانع تلاش‌های میانجیگرانه عمان شود به همین خاطر ائتلاف متجاوز در برابر خواسته های ملت یمن تعلل می کند.

وی افزود: با وجود حجم ائتلاف دشمن و امکانات آن، یمنی ها توانستند از عمق راهبردی کشور خود دفاع کنند ائتلاف متجاوز هر چقدر که برای تضعیف ملت ما و پایان دادن به توانمندی نظامی آن تلاش کرد، با افزایش قدرت نظامی ما مواجه شد.

بیگانه باید از کشور ما خارج شود

دبیر کل جنبش انصارالله یمن یادآور شد: ما حق داریم با هرگونه حضور مسلحانه در یمن به عنوان اشغالگر برخورد کنیم، بیگانه باید از کشور ما خارج شود، ما بر حقوق قانونی و مسئله عادلانه خود تاکید می‌کنیم و ادامه محاصره و اشغالگری را تحمل نمی کنیم. با تمام گزینه ها برای اخراج متجاوزان از کشورمان چه در زمین و چه در دریا یا آسمان تلاش می کنیم.

متهم کردن ایران به دشمنی با اعراب و نام‌بردن از «اسرائیل دشمن» به عنوان دوست؛ مغالطه بزرگ است!

سید عبدالملک الحوثی در بخشی دیگر از این سخنرانی با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین گفت: فلسطین بخشی از امت اسلامی است، با وجود شرایط و رنج هایی که داریم خود را در کنار ملت فلسطین می دانیم، آنچه درباره فلسطین روی می دهد، رسوایی برای غرب است.

وی ملت فلسطین را ملتی مظلوم خطاب کرد و گفت که در مظلومیت ملت فلسطین آمریکا شریک جرم اسرائیل است، رنج‌هایی که ملت فلسطین دارد ننگی بر کسانی است که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هستند، دیگر ملت ها باید به موضوع فلسطین توجه کنند.

رهبر انصارالله یمن اینکه ایران به دشمنی با عرب ها متهم شود و اسرائیل دشمن به عنوان دوست معرفی شود را مغالطه بزرگ دانست و تصریح کرد که اسرائیل عرب‌ها را به قتل رسانده و به نوامیس آنها اهانت کرده است و حضورش در منطقه نیز به ضرر آنها و غارت اراضی و ثروتهای آنهاست، اسرائیل در واقع دشمن همه مسلمانان و دشمن اول عرب هاست.

امارات به بزرگ ترین کانون مافیای اسرائیلی تبدیل شده است

سیدعبدالملک الحوثی با اشاره به عادی سازی ننگین امارات با رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل از امارات بهره برداری می‌کند به طوری که این کشور به بزرگ ترین کانون مافیای اسرائیلی تبدیل شده است؛ شیوه های آموزشی اسرائیل علیه عرب ها تحریک آمیز است. این سوال مطرح می شود که آیا عرب ها مسئولیتی در قبال مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی ندارند؟! موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین موضع شرافتمندانه ای است که بزرگ ترین حامی فلسطین است، همچنین، جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی لبنان است.

پربیننده ترین خبرها