آیا کشتار نابلس به شعله ور شدن انتفاضه در فلسطین سرعت می بخشد؟

آیا کشتار نابلس به شعله ور شدن انتفاضه در فلسطین سرعت می بخشد؟
جمعه 5 اسفند 1401 - 15:12

کشتار نابلس و سایر جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری جدای از سیاست تجاوزکارانه رژیم اشغالگر نیست؛ اما این جنایت در راستای ترس و هراس رژیم صهیونیستی از مقاومت روزافزون مردم فلسطین و نگرانی از شعله ور شدن انتفاضه در فلسطین در آستانه ماه مبارک رمضان است.

العالمنظرکده

کارشناسان امور رژیم صهیونیستی معتقدند هدف این رژیم از ادامه کشتار مردم فلسطین، ایجاد احساس امنیت در میان «اسرائیلی ها» و متوقف ساختن عملیات های مقاومت فلسطین و احیای ابهت خود است که به خاطر مقاومت از میان رفته است.

رژیم صهیونیستی به همین علت پس از کشتار نابلس و از ترس واکنش فلسطینی ها، به نیروهایش در فلسطین آماده باش داد.

این رژیم در ماه مبارک رمضان عمدا بر وحشیگری خود علیه مردم فلسطین می افزاید تا وانمود کند که شعائر دینی اسلامی عامل تشدید تنش در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

در این میان، کابینه افراطی «نتانیاهو» کوشید از این جنایات به عنوان ابزاری برای تقویت پایه های حکومتش استفاده کند. اما فرماندهان ارتش صهیونیستی از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم خواستند از ترس انتفاضه احتمالی مردم فلسطین، تنش علیه اسرا و مردم فلسطین را کاهش دهد.

کارشناسان سیاسی به نوبه خود خاطرنشان کردند که رژیم صهیونیستی از کرانه باختری می ترسد زیرا این منطقه ثابت کرده است که هر جوان فلسطینی یک پروژه مقاومت است که می تواند ارکان رژیم را به لرزه درآورد، مهمتر از همه اینها آن است که این مردم فلسطین هستند که مالک این سرزمینند نه رژیم صهیونیستی.

رژیم صهیونیستی در کشتار نابلس کوشید از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای ترساندن رزمندگان مقاومت و از بین بردن خاستگاه مردمی شان استفاده کند اما مردم فلسطین ثابت کردند که هر قدر خونشان ریخته شود، مقاومت را رها نخواهند کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی شاهد بحران سیاسی و مذهبی حادی است به نحوی که از درون متلاشی شده لذا کابینه نتانیاهو می کوشد بحران داخلی خود را با ریختن خون مردم فلسطین حل کند.

کارشناسان معتقدند که فشار مقاومت فلسطین در کرانه باختری اشغالی باعث تصعیف حضور ارتش صهیونیستی در این منطقه خواهد شد.

در این میان، رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفتند مقاومت حق پاسخگویی به ریخته شدن خون مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ می داند.

آنان افزودند: مقاومت فلسطین در برابر حملات صهیونیستی به کرانه باختری سکوت نخواهد کرد و پاسخ آن را با شلیک موشک به شهرک های صهیونیستی خواهد داد که نبرد سیف القدس بهترین گواه به این مدعاست.

رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کردند که گروههای مقاومت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی متحد هستند و اتاق عملیات مشترک در نوار غزه به طور مستمر حوادث کرانه را تحت نظر دارد.

پربیننده ترین خبرها