تلفات سیل و رانش زمین در برزیل به 57 نفر رسید

تلفات سیل و رانش زمین در برزیل به 57 نفر رسید
شنبه 6 اسفند 1401 - 08:34

سائوپائولو، ثروتمندترین ایالت برزیل با بارش شدید باران و رانش زمین دست به گریبان است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد قربانیان باران های شدید که مناطق ساحلی ایالت سائوپائولو در جنوب‌شرقی برزیل را ویران کرد روز جمعه به 57 نفر رسید.

بارش شدید باران در روزهای اخیر باعث رانش زمین و جاری شدن سیل در شهرهای ساحلی ثروتمندترین ایالت برزیل شده است. شهر سائو سباستیائو بیشترین تلفات انسانی را متحمل شد و 56 نفر از قربانیان ساکن این شهر بودند.

دولت ایالت سائوپائولو در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار می‌رود روز جمعه بارندگی‌های بیشتری در این مناطق رخ دهد در حالی که تلاش‌ها برای جستجو و نجات ادامه دارد و ده‌ها نفر همچنان مفقود هستند. این بیانیه افزود بیش از 4 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

دولت محلی همچنین از گردشگران خواست برای جلوگیری از افزایش فشار بر بیمارستان ها، جاده ها و رساندن آب و غذا، به شهرهای این منطقه سفر نکنند. دولت محلی در حال انجام اقدامات کنترلی برای جلوگیری از سوء استفاده از مواد غذایی، آب، سوخت و سایر منابع در ساحل است.

روز پنجشنبه یک کشتی نیروی دریایی برزیل برای کمک به نجات قربانیان وارد سائو سباستیائو شد. این کشتی به عنوان یک بیمارستان صحرایی اورژانس عمل خواهد کرد و مجهز به بالگرد و خودروهای ویژه و همچنین تخت های بیمارستانی است.

والدز گوس، وزیر توسعه منطقه ای روز جمعه گفت لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور کشور به او دستور داده است تا گفتگو با مقامات محلی را ادامه دهد و از ارائه خدمات به مردم آسیب دیده اطمینان حاصل نماید.

گوس افزود دولت همچنین برای «بازسازی شهر» تلاش خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها