گزارش العالم از کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب در بغداد/ از ضرورت حمایت از مساله فلسطین تا لزوم بازگشت سوریه به آغوش کشورهای عربی + ویدئو

شنبه 6 اسفند 1401 - 19:28

خبرنگار العالم در بغداد گفت: کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب در بغداد تحت عنوان "حمایت از ثبات و حاکمیت عراق" پس از 4 دهه آغاز به کار کرد.

العالم ـ عراق

نوید بهروز خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: برگزاری این کنفرانس و بازگشت عرب ها به بغداد پس از شک و شبهه درخصوص بازگشت عراق به آغوش کشورهای عربی، یک تحول مهم به شمار می آید.

وی افزود: کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب امروز با سخنان محمد حلبوسی رئیس پارلمان عراق آغاز شد؛ حلبوسی همچنین ریاست اتحادیه بین المجالس عرب را عهده دار شد.

خبرنگار ما افزود: سخنان حلبوسی را می توان در چند محور اصلی خلاصه کرد؛ محور نخست حمایت از مساله فلسطین و محکومیت تمام اقدامات تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای منطقه است. حمایت از مساله فلسطین را عراق همواره در دستور کار خود قرار داده است. محور دوم تاکید حلبوسی و عراق بر لزوم تلاش پارلمان ها و دولتهای عربی برای بازگشت سوریه به آغوش کشورهای عربی و اتحادیه عرب است.

سی و چهارمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب در بغداد امروز شنبه با حضور رؤسای پارلمان های کشورهای عربی برگزار شد. آخرین نشست اتحادیه بین المجالس عرب در بغداد در سال 1983 برگزار شد.

روزگذشته محمدحلبوسی رئس پارلمان عراق از شماری از همتایان عرب خود که در سی و چهارمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب شرکت کردند، استقبال کرد. این کنفرانس قرار است در روزهای 25 و 26 فوریه برگزار شود.

حلبوسی در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه گفت: کشورهای عربی در سطوح پارلمان ها و دولتها باید تصمیمی نهائی در خصوص بازگشت سوریه به آغوش جهان عرب اتخاذ کنند تا نقش سازنده ای در جهان عرب و منطقه و جهان ایفا کند. همچنین کشورهای عرب باید برای ثبات سوریه و بازسازی آن و بازگشت آوارگان تلاش کنند.

پربیننده ترین خبرها