مصر: حضور ما در دمشق برای حمایت از ملت و دولت سوریه است

مصر: حضور ما در دمشق برای حمایت از ملت و دولت سوریه است
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 17:32

رئیس پارلمان مصر تاکید کرد: ما اکنون در سوریه عزیز و برادر حضور داریم و به اینجا آمده ایم تا برای مقابله با بحران زلزله از این کشور حمایت کنیم و به مردم آن بگوییم که در این شرایط سخت در کنار شما ایستاده ایم.

العالم ـ مصر

بنابر گزارش «الجریده»، «حنفی جبالی» رئیس پارلمان مصر در اظهاراتی گفت که سوریه به جایگاه گذشته خود در اتحادیه عرب بازخواهد گشت.

وی که به همراه دیگر روسای پارلمان های عربی صبح امروز وارد سوریه شد، در بدو ورود به فرودگاه دمشق تاکید کرد: سفر هیاتی از پارلمان های عربی به دمشق در راستای حمایت از نظام، دولت و ملت سوریه است.

در همین حال، «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در اظهاراتی در فرودگاه دمشق گفت که این سفر بر این مساله تاکید دارد که سوریه قلب همکاری های مشترک عربی است و ما از تمام هیات هایی که به دمشق آمدند، قدردانی می کنیم.

وی فضای کنفرانس اتحادیه پارلمان های عربی که روز گذشته (شنبه) در بغداد برگزار شد را بسیار مثبت توصیف کرد.

صباغ اضافه کرد که این کنفرانس بر موضع یکپارچه تمام کشورهای عربی درباره لزوم بازگشت سوریه به جهان عرب متمرکز بود و مقرر شد که یک هیات عالی رتبه از روسای پارلمان های عربی به سوریه رود تا تاکیدی بر این مساله باشد که این کشور قلب همکاری های مشترک عربی است.

دفتر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز صبح امروز در بیانیه ای اعلام کرد که وی به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه پارلمان های عربی در صدر یک هیات از این اتحادیه وارد دمشق شده است.

الحلبوسی دیروز شنبه در بیانیه پایانی کنفرانس اتحادیه پارلمان های عربی در بغداد اعلام کرد که یک هیئت از این اتحادیه برای سفر به سوریه تشکیل شده است.

الحلبوسی در سخنان خود در آغاز این کنفرانس از کشورهای عربی خواسته بود تا برای بازگشت سوریه به جایگاه خود در میان این کشورها، تصمیماتی را اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، سی و چهارمین دوره کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عربی در بغداد روز شنبه با حضور روسای پارلمان کشورهای عربی برگزار شد.

رئیس پارلمان عراق پیشتر نیز خواستار همراهی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به محیط عربی خود شده بود.

با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ دولت عربستان و شماری دیگری از کشورهای عربی در صف حامیان اصلی گروه‌های تروریستِ مخالف دولت دمشق قرار گرفتند و با بستن سفارتخانه‌هایشان روابط خود را با دمشق قطع کردند اما در سایه مقاومت دولت سوریه و حمایت هم پیمانانش نقشه آمریکایی - صهیونیستی - عربی برای براندازی دولت قانونی سوریه شکست خورد و از این رو، این کشورهای عرب مجبور به بازنگری در سیاست های شکست خورده خود شده و خواهان از سرگیری روابط و گفت وگو با دمشق شده و برخی از آنها هم سفارتخانه های خود را بازگشایی کرده اند.

اتحادیه عرب نوامبر ۲۰۱۱ پس از وقوع این جنگ تروریستی علیه سوریه زیر فشار برخی کشورهای عربی و آمریکا تصمیم گرفت تا عضویت سوریه در این اتحادیه را تعلیق کند.

پربیننده ترین خبرها