جهاد اسلامی فلسطین: نشست عقبه سرپوشی بر جنایت های اشغالگران و تسریع یهودی سازی قدس است/ هشدار درباره تشکیل "ارتش صلح" برای سرکوب مقاومت

جهاد اسلامی فلسطین: نشست عقبه سرپوشی بر جنایت های اشغالگران و تسریع یهودی سازی قدس است/ هشدار درباره تشکیل
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 18:17

 عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، نشست امنیتی عقبه سرپوش و اقدامی برای چشم پوشی از جنایت های اشغالگران در قدس و کرانه باختری است.

العالم ـ فلسصین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی "سما"، خالد البطش روز یکشنبه افزود: نشست امنیتی عقبه اردن که برغم خون های جاری و ریخته شده ملت فلسطین در کرانه باختری اشغالی با حضور تشکیلات خودگردان، برخی طرف های عربی، رژیم صهیونیستی و به ریاست آمریکا برگزار می شود، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر همه جنایت ها، نژادپرستی و سرکوب هایی است که در حق ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی انجام می شود.

وی اضافه کرد: این نشست همچنین تلاشی برای اجرای سیاست های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در حق اسیران فلسطینی و مقدمه ای برای تسریع در یهودی سازی مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین است.

البطش اظهار داشت: ما این نشست امنیتی و شرکت در آن را محکوم می کنیم و نسبت به نتایج آن که شمشیری بر سر ساکنان فلسطینی کرانه باختری، غزه و همه سرزمین های اشغالی است، هشدار می دهیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: آزادی فلسطین نیازمند بررسی و گفت و گو درباره امنیت، آزادی و آینده فلسطین و فلسطینیان است و اینکه چگونه حقوق خود را بازپس گیریم نه اینکه درباره امنیت و آینده اشغالگران مذاکره و گفت و گو کنیم.

البطش نسبت به تشکیل گروهی نظامی با نام "ارتش صلح" هشدار داد و هدف آن را سرکوب مقاومت دانست و اضافه کرد: در دهه چهل قرن گذشته، انگلیس می خواست با همین ابزار، انقلاب ملت فلسطین را سرکوب کند.

منابع رسانه‌ای امروز یکشنبه از آغاز نشست تدارک دیده شده آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به میزبانی شهر اردن در بندر عقبه و حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروههای مقاومت فلسطین خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها