پایان نشست امنیتی العقبه؛ رام الله به اجرای توافقات پیشین با تل‌آویو متعهد شد

پایان نشست امنیتی العقبه؛ رام الله به اجرای توافقات پیشین با تل‌آویو متعهد شد
يکشنبه 7 اسفند 1401 - 20:22

با وجود مخالفت گروههای مقاومت و مردم فلسطین، تشکیلات خودگردان که چندی پیش، مدعی توقف هماهنگی امنیتی با صهیونیستها شده بود، در نشست اردن، اجرای توافقات قبلی با تل‌آویو را از سر گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

نشست امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با صهیونیستها که با نظارت آمریکا در العقبه اردن برگزار شد، شامگاه امروز یکشنبه به کار خود پایان داد.

شبکه خبری الجزیره ضمن نقل بیانیه پایانی این نشست، گزارش داد تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم موقت صهیونیستی تأکید کرده‌اند که به توافقات پیشین متعهد خواهند بود. این در حالی است که رام الله چندی پیش مدعی توقف هماهنگی امنیتی با صهیونیستها شده بود.

افزون بر این مسئله، گروههای مقاومت فلسطین بارها تأکید کرده‌اند که برگزاری چنین نشستهایی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، هیچ سودی برای ملت فلسطین ندارد، بلکه امتیازدهی مجانی به تل‌آویو قلمداد می‌شود و باعث شده است که این رژیم به جنایات خود ادامه دهد.

در این بیانیه آمده است، طرفین «اسرائیلی و فلسطینی به کاهش تنش و جلوگیری از افزایش خشونت تأکید کرده‌اند. لذا باید وضعیت موجود در اماکن مقدس در قدس اشغالی حفظ شود.

بر اساس توافق رام الله و تل‌آویو، طرفین متعهد شده‌اند «اقدامات یکجانبه را از سه تا شش ماه متوقف کنند. اسرائیل نیز متعهد شده است بررسی احداث هر گونه شهرک جدید را به مدت چهار ماه متوقف کند».

صهیونیستها و تشکیلات خودگردان تأکید کردند که باید برای «حل مشکلات، مستقیما با هم گفت‌وگو کرد. امان، قاهره و واشنگتن، این توافقات را حرکت به سمت از سرگیری روابط فلسطینی-اسرائیلی می‌دانند».

در پایان مقرر شد که ماه آینده میلادی، نشستی در شرم الشیخ برگزار شود تا «اهدافی که درالعقبه تعیین شد، محقق شود».

این نشست در حالی برگزار شد که مسئولان عالیرتبه و کارشناسان نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی طی ماههای اخیر نسبت به جنگ داخلی در این رژیم و فروپاشی آن سخن به میان آورده‌اند.

گروههای مقاومت فلسطین نیز دامنه عملیاتهای استشهای خود را گسترش داده‌اند و برآوردهای امنیتی حاکی از آغاز قریب الوقوع انتفاضه سوم فلسطین حکایت دارد. در کنار این مسائل، برای هشتمین هفته متوالی، صهیونیستها علیه کابینه فاشیست بنیامین نتانیاهو به خیابان آمده‌اند و با برگزاری تظاهراتهای گسترده، اوضاع داخلی این رژیم را وخیمتر می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها