انصارالله: راه صلح یمن از اخراج نیروهای بیگانه می گذرد

انصارالله: راه صلح یمن از اخراج نیروهای بیگانه می گذرد
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 11:51

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با اشاره به سنگ اندازی آمریکا و انگلیس در پرونده انسانی یمن تاکید کرد که راه صلح از دروازه این پرونده و اخراج نیروهای بیگانه از این کشور می گذرد.

العالم - یمن

«علی القحوم» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که سنگ اندازی آمریکا و انگلیس در پرونده انسانی یمن نشان دهنده رویکرد استعماری آنان است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رهبر جنبش انصارالله یمن افزود که هشدارهای وی روشن و واضح است و راه صلح از دروازه پرونده انسانی یمن و اخراج نیروهای بیگانه می گذرد.

القحوم ادامه داد که این مساله، حق حاکمیتی ما است و درخصوص آن معامله نمی کنیم، اکنون فرصت وجود دارد اما صبر ما طولانی نخواهد بود.

رهبر جنبش انصارالله یمن نیز اخیرا در اظهاراتی تاکید کرد: گروه های تروریستی ساخته آمریکا و غرب و ابزار آن ها برای خدشه دار کردن چهره اسلام هستند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: آمریکا از طریق ایجاد گروه های تکفیری، امنیت امت اسلامی را برهم می زند و برخی رژیم ها را برای تسهیل عملیات این گروه ها، تحت فشار قرار می دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها، در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

پربیننده ترین خبرها