پژوهشگر عرب: الجزایر با نفوذ صهیونیست ها به اتحادیه آفریقا مقابله می کند

دوشنبه 8 اسفند 1401 - 14:58

یک پژوهشگر سیاسی عرب گفت: «نقش الجزایر بیش از 20 سال در سازمان اتحادیه آفریقا مشهود بوده است. در آن زمان الجزایر بر لزوم تنظیم مجدد نقش این اتحادیه درپی از هم گسیختگی ناشی از درگیری بین دو قطب شرق و غرب، تاکید کرد.»

العالم - آفریقا
«وليد بلقرون» پژوهشگر سیاسی در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت:« الجزایر به همراه برادران آفریقایی خود تصمیم نهایی را گرفتند که حضور صهیونیست ها در اتحادیه آفریقا، به منزله ورود یک غده سرطانی بدخیم به این بدن است که شعار مقاومت در برابر غرب، اشغالگری و دشمنان بشریت را زیر سوال می برد. به ویژه اینکه آفریقایی ها پیشتر از اشغالگران سابق آسیب های زیادی دیده اند.

وی خاطرنشان کرد، الجزایر با افتخار به مقابله با تلاش صهیونیست ها برای نفوذ به اتحادیه آفریقا می پردازد و برای گسترش آگاهی در بین برادران آفریقایی سخت تلاش می کند.
این پژوهشگر سیاسی افزود، متاسفانه برخی با امتیازات ناچیز توسط صهیونیست ها مانند حمایت از سد اتیوپی اغوا می شوند که به نفع مردم مصر و بسیاری از کشورهای آفریقایی که اکنون از مداخلات صهیونیستی رنج می برند، نیست.

«عبدالرحمن صالح» از محققان حقوق بشر نیز به در گفت و گو با العالم با اشاره به اینکه الجزایر نگران حمایت از آرمان فلسطین است، پرسید که هدف اشغالگران از حضور در اتحادیه آفریقا چیست؟ چه کسی در را برای ورود صهیونیست ها به آن باز کرده است؟

صالح در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی اعلام کرده هدفش، همکاری بیشتر با کشورهای قاره آفریقا در مقابله با همه گیری کرونا و ارائه کمک های کشاورزی است و استدلال های دیگری را مطرح نموده که ظاهرا آرمان گرایانه به نظر می رسد.
وی افزود: اما در واقع هدف واقعی تل آویو از ورود به اتحادیه آفریقا برچیدن بساط حمایت کشورهای عضو این اتحادیه از فلسطین و آرمان والای آن است.

پربیننده ترین خبرها