اولین شکاف در ائتلاف نتانیاهو؛ مائوز استعفا کرد

اولین شکاف در ائتلاف نتانیاهو؛ مائوز استعفا کرد
سه شنبه 9 اسفند 1401 - 12:21

«آوی مائوز»، رئیس حزب «نوام» متحد ائتلاف کابینه «بنیامین نتانیاهو» از سمت خود در دفتر نخست‌وزیر استعفا کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«آوی مائوز»، رئیس حزب «نوام» شب گذشته (دوشنبه، ۲۷ فوریه) استعفای خود را به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تسلیم و اعلام کرد که از سمت معاونت وزیر در دفتر نخست وزیری کنار رفته و به وظایف خود به عنوان یکی از اعضای ائتلاف کابینه ادامه نخواهد داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که دلیل استعفای مائوز از ائتلاف حکومتی، اعتراض به قدرت‌نداشتن و عدم برخورد از نفوذ کافی برای اِعمال نظر بوده است.

رئیس حزب «نوام» در مورد استعفایش گفت: «متأسفانه متوجه شدم که قصد جدی برای اجرای توافقنامه ائتلافی درباره آنچه که به هویت ملی یهود تعلق می‌گیرد، وجود ندارد».

حزب مذهبی و افراط‌گرای «نوام» وابسته به جنبش ملی-مذهبی شهرک‌نشینان صهیونیست است و یک کرسی در کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی] دارد که توسط خود مائوز اشغال شده است.

استعفای مائوز اولین شکاف در دیوار کابینه ائتلافی نتانیاهو است و در شرایطی صورت گرفت که بیانیه‌های صادر شده از سوی حزب «قدرت یهود» به رهبری «ایتمار بن گویر» نیز بر میزان نگرانی‌های نتانیاهو افزوده بود؛ بن‌گویر در این بیانیه تهدید کرده بود که چنانچه این کابینه به رویکرد خود مبنی بر سیاست «مهار فلسطینی‌ها» ادامه دهد، او استعفا خواهد کرد.

در حالی اعضای تندروی کابینه نتانیاهو خواهان سیاست‌های تنش‌زا علیه فلسطینیان هستند که مردم و مقاومت فلسطین پس از حمله هفته گذشته نظامیان رژیم اشغالگر به نابلس و شهادت ۱۱فلسطینی هشدار دادند که صبرشان لبریز شده و این جنایات را با عملیات‌های مقاومتی پاسخ خواهند داد.

شهرک نشینان صهیونیست هم روز شنبه در هشتمین هفته اعتراضات علیه طرح جنجالی کابینه نتانیاهو برای اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی به خیابان آمدند و خواستار توقف این اقدامات از سوی نتانیاهو شدند.

چند روز پیش هم، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه تل‌آویو، تصریح کرده بود که نیم سال دیگر، «اسرائیل» از درون متلاشی خواهد شد و «جامعه» آن به تنفر و جنگ علیه یکدیگر مشغول خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها