دریادار تنگسیری در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

سرعت شناورهای ایرانی 3برابر شناورهای آمریکایی در منطقه/ تجهیز نیروی دریایی سپاه به شناورهای بدون سرنشین و با هوش مصنوعی/ واکنش ایران به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با صهیونیست ها/ پاسخ قاطع نیروهای مسلح به هر تهدیدی در هر جغرافیایی علیه کشور

سرعت شناورهای ایرانی 3برابر شناورهای آمریکایی در منطقه/ تجهیز نیروی دریایی سپاه به شناورهای بدون سرنشین و با هوش مصنوعی/ واکنش ایران به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با صهیونیست ها/ پاسخ قاطع نیروهای مسلح به هر تهدیدی در هر جغرافیایی علیه کشور
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 20:26

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با اشغالگران صهیونیست به دلایل اقتصادی بهانه بوده است گفت: اشغالگران خود را تجهیز می کنند که به ما حمله کنند، ما باید در مقابل آنها چه کنیم؟ نباید جواب دهیم؟!، پاسخ ما به هر جغرافیایی که بخواهد برای منافع جمهوری اسلامی مزاحمت ایجاد کند پاسخ قاطعی خواهد بود.

العالم _ ایران / سیاسی

دریادار پاسدار "علیرضا تنگسیری" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با شبکه العالم با اشاره به اینکه مدتی است آمریکایی ها در منطقه حجم شناورهای خود را کم کرده اند، گفت: کوپر فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز رسما اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر و امکانات سنگینی را وارد خلیج فارس کردیم تا ایرانی ها را بترسانیم اما پی بردیم قایق های سپاه ما را به ریشخند می گیرند.

* بیگانگان در منطقه جایی ندارند

وی افزود: از همین رو آمریکایی‌ها با این هزینه هایی که برایشان تحمیل شد قطعا نمی توانند در طولانی مدت در منطقه بمانند زیرا وصله این منطقه نیستند و منطقه خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران و همسایگان جنوبی اش می‌باشد؛ بیگانگان در منطقه جایی ندارند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که خلیج فارس متعلق به ما و مردم منطقه است لذا این ها یک وصله موقت در منطقه هستند و نمی توانند دوام بیاورند.

دریادار تنگسیری خاطرنشان کرد که آمریکایی ها اکنون سطح حضور خود در منطقه را در حد شناورهای توپ‌دار p6, wp6 و یک ناوشکن در منطقه تقلیل دادند که این گویا است که آن ها نمی توانند در این منطقه بمانند لذا از منطقه خارج شدند و به جای این ها شناورهای بدون سرنشین آوردند که حضورشان در همین حد است.

* حضور آمریکایی ها در منطقه بسیار برایشان هزینه بر است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حراست ایران از منطقه خلیج فارس گفت: آنها با قلداری آمدند از آب‌راه های بین جزایر ایرانی عبور کنند که ما محکم ایستادیم و اجازه ندادیم و برخورد کردیم و محدود شدند، در مرز کشورهای همسایه تردد می کنند. حضور آمریکایی ها در منطقه بسیار برایشان هزینه بر است زیرا هزینه روزانه ناو هواپیمابر بسیار سنگین است و چون آن ها وصله منطقه نیستند نمی توانند بمانند.

* اخیرا برخوردی بین نیروهای ایرانی و آمریکا در رخ نداده است

وی تصریح کرد که اخیرا برخوردی بین نیروهای ایرانی و آمریکا در رخ نداده است اما ایران در منطقه مقتدرانه حضور دارد، اعتقاد ما این است که وحدت اسلامی و وحدت بین امت اسلامی و همگرایی بین کشورهای مسلمان می تواند اثر مثبتی داشته باشد.

دریادار تنگسیری استفاده از نامی غیر از "خلیج‌فارس" را غیر قابل قبول دانست و گفت: قبلا هم اعلام کردیم در زمان طاغوت منطقه خلیج فارس بود و بعد از انقلاب نیز ما زیر بار زور نمی رویم و نام های جعلی که مطرح می شود برای فروش تسلیحات است؛ دشمنی هایی که می بینید برای این است که غربی ها در منطقه بمانند و تسلیحات بفروشند زیرا حیاتشان هم در این است از همین رو به بهانه ای نیاز دارند.

دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه ایران پس از انقلاب وزارت جنگ دوران طاغوت را به وزارت دفاع تبدیل کرد، گفت: از همان ابتدا دست دوستی و برادری را به سمت همه دراز کردیم که ما یک کشور مسلمانیم؛ اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که به یک کشور دیگر مسلمان حمله کنیم، این پیام ما بود. اما غربی ها دائما" در رسانه های خودشان دمیدند که ایران می خواهد به شما حمله کند.

وی تصریح کرد که در 44 سال عمر انقلاب ایران به هیچ کشوری حمله نکرده است و راهبرد ایران دفاعی بوده و خواهد بود، ولی کشورهای غربی و صهیونیست ها مدام برای ایران چنگ و دندان نشان می دهند ما مجبور هستیم که روز به روز خودمان را آماده کنیم.

* رزمایش بیگانگان در خلیج‌فارس تهدیدی برای ایران است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه رزمایش کشورهای منطقه تهدیدی برای ایران نیست بلکه برای آمادگی‌شان است؛ گفت: اما وقتی یک بیگانه می‌آید در این منطقه رزمایش برگزار می کند حتی در نقشه‌های خودشان منطقه‌ای مثل منطقه ایران را ترسیم می کنند اینها پیام تهدید برای ما دارد و ما در مقابل این تهدیدها آمادگی خود را افزایش می دهیم؛ هر کشوری به جای ما باشد باید این را جدی بگیرد و جدی وارد میدان شود. اینها فرامنطقه ای هستند؛ در منطقه خلیج فارس تمرین کردن یعنی تهدیدی برای کشور ایران.

* همکاری با صهیونیست‌ها یعنی خیانت به اسلام/ کشورهای منطقه نباید اجازه حضور اشغالگران را بدهند/ نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به مرزهای جمهوری اسلامی یعنی تهدید

دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه نباید کشورهای منطقه اجازه دهند رژیم جعلی صهیونیستی به سرزمین‌ مسلمان‌ها تجاوز کند و این همه خرابی ایجاد کنند و نباید با این رژیم همکاری داشته باشند، گفت: حضور رژیم در منطقه و نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی یعنی تهدید برای ما، ما با اصل رژیم صهیونیستی مخالفیم چرا که این رژیم سرزمین مسلمانان را به ناحق اشغال کرده است و به مسلمانان ظلم می گوید، به کشورهای همسایه و مسلمان به عنوان یک سرباز اسلامی می گوییم که دست از اینکار بردارید، قرآن را بخوانید، چرا در قرآن تدبر نمی‌کنید «لا تتخذوا اليهود والنصارى اولياء» آیا یهود و نصارا غیر از غربی‌ها و صهیونیست‌ها هستند؟! چرا فرمان خدا را عمل نمی کنیم، همکاری با صهیونیست‌ها یعنی خیانت به اسلام، خیانت به امت اسلامی؛ خداوند در منطقه خلیج‌فارس و غرب آسیا نعمت‌های بسیاری به ما داده است، نفت، گاز و … ما می توانیم یک امت شویم، می‌توانیم اتحادیه مسلمانان را تشکیل دهیم، ما مسلمانان نباید اجازه دهیم یک زن مسلمان مورد تعرض اشغالگران قرار گیرد، خانه‌اش تخریب شود، کودکش کشته شود، گناه یمن که سال‌هاست که بی‌گناه مورد تعرض قرار گرفته است.

* پاسخ ما به هر جغرافیایی که بخواهد برای منافع جمهوری اسلامی مزاحمت ایجاد کند پاسخ قاطعی خواهد بود

وی با اشاره به اینکه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با اشغالگران صهیونیست به دلایل اقتصادی بهانه بوده است گفت: اشغالگران خود را تجهیز می کنند که به ما حمله کنند، ما باید در مقابل آنها چه کنیم؟ نباید جواب دهیم؟! در جمهوری اسلامی معتقدیم که مسلمان نباید مسلمان دیگری بکشد یا مورد ستم قرار دهد، وقتی که صهیونیست کودک‌کش را به منطقه آوردند پاسخ ما به هر جغرافیایی که بخواهد برای منافع جمهوری اسلامی مزاحمت ایجاد کند پاسخ قاطعی خواهد بود.

* تسلیحات را تماما در ایران می سازیم/ سرعت شناورهای ایرانی سه برابر شناورهای آمریکایی در منطقه است

دریادار تنگسیری خاطرنشان کرد که در سه سال گذشته 6 الحاق را انجام دادیم و 650 فروند شناور موشک‌انداز، راکت‌انداز و اژدر افکن و شناورهای دیگری را وارد سازمان کردیم ما در این مدت موشک‌ها با دقت بسیار بالا روی شناورها با آبخور کم و سرعت بالا قرار دادیم، افتخار ما این‌است که تسلیحات را تماما در ایران می سازیم، سرعت شناورها تا 75 نات و 90 نات افزایش دادیم و در آینده به 110 نات خواهد رسید، این بدان معناست که شناورهای ایرانی سه برابر شناورهای آمریکایی در منطقه سرعت دارند.

* تجهیز نیروی دریایی سپاه به شناورهای بدون سرنشین و با هوش مصنوعی

فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن اشاره به ساخت شناورهای بدون سرنشین، با هوش مصنوعی، زیرسطحی‌های هوش مصنوعی و بدون نفر در کشور به استفاده از ظرفیت از شرکتها دانش بنیان تاکید کرد.

وی افزود: افتخار داریم که در حال ساخت پهپادهای متنوع در مجموعه وزارت دفاع و نیروی دریایی سپاه هستیم، همچنین موشک‌هایی با بردهای متعدد از جمله شناورهای عاشورا ۸ متر با موشک.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه ما با کشورهای قطر، کویت، عمان دوست و برادر هستیم خاطر نشان کرد: مسلمان نباید با کسی که قرآن آن را مذمت می کند همکاری کند و از زمین و هوا و فضای کشورهای خود بر علیه مسلمان استفاده کند، ما نباید در این راه به دشمنان کمک کنیم که به یک کشور مسلمان حمله شود. ما در دفاع از لبنان، سوریه، عراق خون خود را دادیم. این شعار ماست "خون شیعه و سنی برای دفاع از ناموس و امنیت یکی شد"

سردار تنگسیری افزود: در مقابل کسی که بخواهد به ما تعرض کند، محکم می ایستیم آنها آمده اند تا از یک کشور مسلمان به ما حمله کنند اما روزی تمام تجهیزات خود را رها می و فرار می کنند، هیچ کشور مسلمانی نباید با آنها همکاری کنند. پیام من به مردم مسلمان منطقه این است "من یک سرباز مسلمان هستم و برای دفاع از کشور مسلمانی که مورد تعرض قرار گیرد جانم را فدا می کنم؛ اگر ما امنیت منطقه خلیج فارس (تنگه هرمز) را برقرار نمی کردیم غربی ها می آمدند در منطقه و قطعنا راه را می بستند و از آنها برای استفاده از منطقه پول دریافت می کردند اما نیروی دریایی سپاه این منطقه را باز و امنیتش را برقرار کرده است.

پربیننده ترین خبرها