درجریان سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

امضای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با حضور رئیسی

امضای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با حضور رئیسی
شنبه 13 اسفند 1401 - 09:30

استاندار بوشهر گفت: در قالب نشست رئیس جمهور با ۱۵۰ سرمایه‌گذار بوشهری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح امضا شد.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با حضور رئیس جمهور بیان کرد: ارزش طرح‌های افتتاحی در دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به این استان در زمان قرارداد ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در شرایط فعلی به‌یقین رقمی افزون‌تر است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد طرح‌ های افتتاحی صنعت نفت در اولین روز سفر رئیس جمهور به دست متخصصان توانمند ایرانی اجرا شده بود، و این در حالی است که پیش از انقلاب طرح‌های بسیار کوچکتر نیز باید به دست خارجی‌ها اجرا می‌شد.

به گفته استاندار بوشهر ، خط انتقال آب سیراف به جم یکی دیگر از طرح‌ها شاخصی بود که در این سفر افتتاح شد. این طرح که ۱۴ سال پیش آغاز شده و متوقف مانده بود با تمرکز دولت سیزدهم در مدت زمان یک‌سال و چند ماه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در قالب این طرح چهل کیلومتر خط انتقال آب با پنج ایستگاه پمپاژ اجرا شده که آب را از سطح دریا به ارتفاع یک‌هزار و ۷۰۰ متری می‌رساند.

محمدی‌زاده با اشاره به افتتاح ۲ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در استان بوشهر، گفت: از این شمار عملیات اجرایی ۳۰۰ واحد در دولت‌های گذشته آغاز شده بود و بیش از ۱۸۰۰ واحد نیز در یکسال اخیر اجرایی و تکمیل شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۲۵ کیلومتر بزرگراه و چند طرح بندری در استان بوشهر افتتاح و قطعه دالکی به کنار تخته نیز اجرایی شد که برای مردم این استان بسیار ارزشمند است.

استاندار بوشهر گفت: غیر از طرح‌های افتتاحی، در این سفر آیت الله رئیسی دیدار‌های عمومی و تخصصی خوبی داشت.

پربیننده ترین خبرها